Το σύστημα ανταμοιβής του εγκεφάλου φαίνεται ότι ενεργοποιεί τους σιελογόνους αδένες οι οποίοι υπερλειτουργούν όταν βλέπουμε χρήματα ή αντικείμενα που θέλουμε να αποκτήσουμε, αλλά δεν μπορούμε. Αυτό ήταν το συμπέρασμα στο οποίο κατέληξε νεότερη έρευνα από το Πανεπιστήμιο Northwestern που εξέτασε τον τρόπο που αντιδρούμε όταν βρισκόμαστε αντιμέτωποι με το σενάριο της «μη εφικτής» κατανάλωσης, δηλαδή όταν βλέπουμε αντικείμενα που θέλουμε να έχουμε, αλλά αυτό δεν είναι εφικτό.Η έρευνα δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Journal of Consumer Research.
Με απλά λόγια αυξάνεται η παραγωγή σάλιου όταν επιθυμούμε υλικά αγαθά και όχι μόνο όταν βλέπουμε μια λαχταριστή μακαρονάδα ή μια σοκολατίνα. Μάλιστα σύμφωνα με τους ερευνητές η έκκριση σάλιου ήταν μεγαλύτερη στους συμμετέχοντες που είδαν φωτογραφίες με χρήματα, αλλά ένιωθαν κατώτεροι και αδύναμοι, σε σχέση με εκείνους που είδαν τις φωτογραφίες αλλά είχαν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση.
Επίσης, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η έκκριση σάλιου ήταν πολύ μεγαλύτερη στους άνδρες στους οποίους έδειξαν τη φωτογραφία ενός σπορ αυτοκινήτου, αφού προηγουμένως τους είχαν δείξει φωτογραφίες ωραίων γυναικών, συγκριτικά με εκείνους που είδαν τις φωτογραφίες του αυτοκινήτου, αλλά προηγουμένως είχαν λάβει ένα αδιάφορο μήνυμα από τους ερευνητές (π.χ. να σκεφτούν ότι χρειάζονται κούρεμα).
Πηγή: vita.gr