Αλλαγές στα εγκεφαλικά κύματα των νεογέννητων λόγω έκθεσης σε ομιλίες παρατήρησαν ερευνητές σε πανεπιστήμιο της Ιταλίας, κάτι που σημαίνει ότι οι εγκέφαλοί τους είναι ήδη ρυθμισμένοι στη γλώσσα της μητέρας τους και στους βασικούς ρυθμούς της ομιλίας.
Αυτά τα αποτελέσματα παρέχουν τις πιο πειστικές αποδείξεις μέχρι σήμερα, πως η γλωσσική εμπειρία διαμορφώνει τη λειτουργική δομή του νεογέννητου, ακόμα και πριν τη γέννηση.
Η έρευνα συμπεριέλαβε 33 νεογέννητα από ενός έως τριών ημερών, με μητέρες που μιλούσαν Γαλλικά. Τα μωρά εκτέθηκαν σε ήχο από το παραμύθι «Η Χρυσομαλλούσα και τα τρία αρκουδάκια», στα Γαλλικά, στα Αγγλικά και στα Ισπανικά, φορώντας ταυτόχρονα ένα σκουφί γεμάτο ηλεκτρόδια το οποίο κατέγραφε τα εγκεφαλικά τους κύματα.
Οι ερευνητές παρατήρησαν λοιπόν πως όταν το παραμύθι είχε ήχο στα Γαλλικά, τα εγκεφαλικά κύματα ήταν διαφορετικά, με περισσότερες διεργασίες στο τμήμα που συνδέεται με το πώς αντιλαμβανόμαστε και επεξεργαζόμαστε το λόγο.
Αυτό σημαίνει πως αμέσως μετά τη γέννηση, μπορούμε ήδη να αναγνωρίσουμε και να αντιληφθούμε τη γλώσσα που ακούμε όταν είμαστε ακόμα στη μήτρα. Γνωρίζουμε επίσης από άλλες μελέτες πως οι εξωτερικοί ήχοι μπορούν να γίνουν αντιληπτοί στο έμβρυο κατά τον έβδομο μήνα της κύησης. Επιπλέον, οι ερευνητές βρήκαν πως αυτές οι εγκεφαλικές ταλαντώσεις που ενεργοποιήθηκαν στα Γαλλικά, ήταν σε μία συγκεκριμένη συχνότητα που σχετίζεται με τους φυσικούς ρυθμούς της γλώσσας. Αυτό σημαίνει πως αρχίζουμε να μαθαίνουμε πώς να μιλάμε, ακόμα κι αν είμαστε λίγων ημερών.
Ο εγκέφαλος των νεογέννητων πρέπει να είναι στη βέλτιστη κατάσταση για την επεξεργασία του λόγου και της γλώσσας, κάτι που εξηγεί τις απροσδόκητες ικανότητες εκμάθησης της γλώσσας στα νεογέννητα.
Το επόμενο βήμα των ερευνητών θα είναι να μελετήσουν πώς άλλες μορφές ήχου επηρεάζουν τον εγκέφαλο των νεογέννητων. Υπάρχουν ήδη στοιχεία πως μπορούμε να αναγνωρίσουμε μουσική που είχαμε ακούσει όταν βρισκόμασταν ακόμα στη μήτρα.