Μεγάλη είναι η αγωνία των μαθητών της Β’ Λυκείου για το τι «μέλλει γενέσθαι» με τις πανελλαδικές εξετάσεις του 2016.
Σύμφωνα με τα άμεσα μέτρα του ΣΥΡΙΖΑ για την Αθμια και Βθμια Εκπαίδευση οι μαθητές που σήμερα φοιτούν στη Α και Β’ Λυκείου θα συμμετέχουν στις εξετάσεις για την τριτοβάθμια εκπ/ση όπως ορίζει ο αντίστοιχος νόμος με τον οποίο ξεκίνησαν τη φοίτηση τους στο λύκειο.
Ωστόσο τα ασφυκτικά χρονικά περιθώρια για το νέο σύστημα εξετάσεων των 6 επιστημονικών πεδίων και των 4 μαθημάτων έφεραν στο προσκήνιο και το σενάριο για την εφαρμογή του παλιού συστήματος εξετάσεων το οποίο όμως παρουσιάζει δυσκολίες στην εφαρμογή του αφού οι μαθητές της Β Λυκείου δεν έχουν παρακολουθήσει μαθήματα που διδάσκονταν στο προηγούμενο σύστημα οι μαθητές στις κατευθύνσεις ενώ έρχεται και σε αντίθεση με όσα προεκλογικά είδαν το φως της δημοσιότητας.
Αυτό που σίγουρα επιθυμούν στο υπουργείο Παιδείας, και το οποίο είναι σύμφωνο με τις προεκλογικές εξαγγελίες, είναι η διεύρυνση των επιλογών των υποψηφίων γεγονός που αναφέρθηκε σε δημοσίευμά του newsbeast.gr. Μάλιστα πριν τις εκλογές Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ανάμεσά τους και ο νέος αναπληρωτής υπουργός Παιδείας κ. Κουράκης είχαν καταθέσει ερώτηση για τον περαιτέρω περιορισμό των επιλογών των υποψηφίων με την αύξηση των επιστημονικών πεδίων εξειδίκευσης από 5 σε 6.
Σύμφωνα με πληροφορίες του newsbeast.gr το Τμήμα Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ είχε καταλήξει στο συμπέρασμα ότι είναι αναγκαίες οι τροποποιήσεις στο Ν4186/2013 ώστε να θεσμοθετηθεί η δυνατότητα επικοινωνίας των επιστημονικών πεδίων μεταξύ τους. Η πρόσβαση στις Παιδαγωγικές Επιστήμες να μπορεί να γίνει από όλα τα επιστημονικά πεδία, ενώ να δοθεί η δυνατότητα πρόσβασης σε σχολές των Θετικών, Τεχνολογικών και Επιστημών Υγείας από τη Β’ αλλά και από τη Γ’ ομάδα προσανατολισμού. Με την ίδια λογική να υπάρχει η ίδια δυνατότητα σε απολυτηριούχους της Α’ και της Δ’ ομάδας προσανατολισμού.
Η επικοινωνία ανάμεσα στα επιστημονικά πεδία θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί με την εισαγωγή ενός 5ου μαθήματος επιλογής το οποίο θα ξεκλειδώνει άλλο ένα επιστημονικό πεδίο όπως συμβαίνει και με το τωρινό σύστημα και το 6ο μάθημα επιλογής. Ωστόσο η ρύθμιση του 5ου μαθήματος απαιτεί ενδεχομένως αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα της Γ τάξης και γι’ αυτό υποστηρίζουν κάποιοι ότι θα πρέπει να διατηρηθεί το σύστημα των 4 μαθημάτων το οποίο με τη σειρά του θέτει εμπόδια στην ουσιαστική διεύρυνση των επιλογών των υποψηφίων, καθώς ακόμα και αν δοθεί η δυνατότητα να επιλέγουν σχολές ενός άλλου πεδίου, πιθανόν να υπάρχει περιορισμός με βάση τα μαθήματα που εξετάστηκαν οι μαθητές με αποτέλεσμα να μη μπορούν να επιλέξουν όλες τις σχολές του πεδίου αυτού.
Πολλά αναμένεται να ξεκαθαρίσουν τις επόμενες μέρες καθώς δεν έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις.
Πάντως αυτοί που δεν αγωνιούν είναι οι μαθητές που φοιτούν ήδη στη Γ Λυκείου αφού όπως αναφέρει πρόσφατο δελτίο τύπου του Υπουργείου για το τρέχον σχολικό έτος (2014-2015) οι εξεταστικές διαδικασίες και ρυθμίσεις που αφορούν την απόλυση από το Λύκειο και την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση των μαθητών και μαθητριών της Γ Λυκείου παραμένουν ως έχουν.