Δεν υπάρχει άνιση μεταχείριση εκπαιδευτικών γενικά και των ΕΠΑΛ ειδικότερα τονίζει ο Υπουργός Παιδείας κ. Λοβέρδος σε απάντησή του σε ερώτημα του Ανεξάρτητου Βουλευτή κ. Καπερνάρου.
Ο τελευταίος στο κείμενό του ανέφερε ότι επικρατεί δυσφορία σε μεγάλο αριθμό εκπαιδευτικών σχεδόν σε όλα τα ΕΠΑΛ της χώρας από την προφανή ανισότητα που προκαλεί η επιλεκτική μεταφορά αρχαιότητας. Με το άρθρο 46 παράγραφος 4 του Ν.4186/2013 δόθηκε αναδρομική αρχαιότητα στους εκπαιδευτικούς των ΕΠΑΣ που εντάχθηκαν στα ΕΠΑΛ από το 2008, αλλοιώνοντας αναντίστοιχα τον συνδυασμό ημερομηνίας ανάληψης υπηρεσίας σε σχέση με την αρχαιότητα στο σχολείο.
Δυστυχώς η επιλεκτικής μεταφορά αρχαιότητας, σύμφωνα με τον κ. Καπερνάρο, πριμοδοτήθηκε ακόμα περισσότερο στο νομοσχέδιο που ψηφίστηκε πριν λίγες μέρες στην βουλή (άρθρο 10. Παρ6 του Ν4283/2014).
Ο κ. Καπερνάρος τόνιζε ότι ποτέ στα χρονικά της εκπαίδευσης δεν υπήρξε προηγούμενο να τοποθετείται ένας εκπαιδευτικός σε ένα σχολείο και να μεταφέρει την πράξη ανάληψη από το καταργούμενο σχολείο… Μετά την κατάργηση των ΕΠΑΣ θα περίμενε κανείς το εκπαιδευτικό προσωπικό να έβγαινε υπεράριθμο και με την κείμενη νομοθεσία να τοποθετούνταν κατά προτεραιότητα σε οργανικά κενά σε σχολείο της οικείας διεύθυνσης. Αντί για αυτό δόθηκε υπερεξουσία σε ένα πρόσωπο, τον Διευθυντή εκπαίδευσης, να τοποθετήσει το προσωπικό αυτό σε σχολεία όπως αυτός ήθελε. Σε πάμπολλες περιπτώσεις υπήρξε αυθαιρεσία με την μη τήρηση των σχετικών διευκρινιστικών που έλεγαν ότι το εκπαιδευτικό προσωπικό των καταργημένων ΕΠΑΣ θα κατανέμεται αναλογικά.
Μεταξύ των άλλων αναφέρεται ότι υπήρξαν ακραίες περιπτώσεις ΕΠΑΛ στην επαρχία όπου εκπαιδευτικοί που είχαν χρόνια οργανική θέση σε αυτά βγήκαν υπεράριθμοι, καθώς εκτοπίστηκαν από καθηγητές των κατηργημένων ΕΠΑΣ και αναγκάστηκαν να συμπληρώνουν το ωράριό τους σε πλήθος σχολείων.
Ο Υπουργός Παιδείας επισημαίνει στην απάντησή του ότι οι διατάξεις για τις υπεραριθμίες συνιστούν γενική διάταξη και τυγχάνουν εφαρμογής σε περίπτωση που δεν υπάρχει άλλη ειδικότερη πρόβλεψη. Στην προκειμένη περίπτωση υπάρχει ειδική διάταξη του νόμου η οποία δεν αφορά σε κατάργηση ή συγχώνευση μεμονωμένης σχολικής μονάδας αλλά ενός ολόκληρου τύπου και θεσμού σχολείων. Άλλωστε το ίδιο ίσχυε και κατά την μετατροπή των ΤΕΕ σε ΕΠΑΛ, δηλ. η αντίστοιχη διάταξη προέβλεπε αυτοδίκαιη οργανική ένταξη των εκπαιδευτικών στα ΕΠΑΛ και στις ΕΠΑΣ με την ολοκλήρωση της μετατροπής.
Ο Υπουργός υπογραμμίζει ότι εφόσον διαπιστωθεί υπεραριθμία σε σχολική μονάδα, υπεράριθμος δύναται να κριθεί οποιοσδήποτε εκπαιδευτικός είτε με αίτησή του, είτε χωρίς αίτησή του αν είναι τελευταίος τοποθετηθείς στη σχολική μονάδα ανεξαρτήτως αν είναι στέλεχος εκπαίδευσης και κατέχει θέση ευθύνης.
Θυμίζουμε ότι η παρ 6 του άρθρου 10 του Ν.4283/2014 ορίζει ότι :
Το εκπαιδευτικό προσωπικό των ΕΠΑ.Σ. του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων εντάσσεται οργανικά αυτοδικαίως στο εκπαιδευτικό προσωπικό των, εντός της ίδιας Διεύθυνσης, ΕΠΑ.Λ. Η διάθεση του απαραίτητου εκπαιδευτικού προσωπικού στη Β’ Τάξη ΕΠΑ.Σ., με σκοπό την ολοκλήρωσή της, πραγματοποιείται με απόφαση του Διευθυντή του οικείου ΕΠΑ.Λ. Οι εκπαιδευτικοί αυτοί λογίζεται ότι τοποθετήθηκαν στο ΕΠΑ.Λ. από την ημερομηνία της οργανικής τοποθέτησής τους στην καταργούμενη ΕΠΑ.Σ. Αν η τοποθέτηση γίνεται σε ΕΠΑ.Λ. της ίδιας ομάδας σχολείων, κατά την έννοια του άρθρου 5 του π.δ. 50/1996, αυτή ανατρέχει στο χρόνο της με οποιονδήποτε τρόπο αρχικής οργανικής τοποθέτησής τους σε ΤΕ.Λ. ΤΕ.Σ. Ε.Π.Λ. ή Τ.Ε.Ε. από τη μετατροπή ή την κατάργηση των οποίων προέκυψε η καταργούμενη ΕΠΑ.Σ.