Ψήφισμα σχετικά με τις μετεγγραφές φοιτητών στα τμήματα και τις σχολές του εξέδωσε η Σύγκλητος του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου, ενώ απαντά και σε έγγραφο του υπουργείου Παιδείας για την άρση διατάξεων που παραβιάζουν την αρχή ισότητας στην πρόσβαση στην ανώτατη εκπαίδευση, με αφορμή το θέμα που δημιουργήθηκε με τον τυφλό μαθητή, ο οποίος εκδήλωσε την επιθυμία να εγγραφεί στο τμήμα Φυσικής του πανεπιστημίου.
Σχετικά με τις μετεγγραφές, η Σύγκλητος ζητά να γίνουν σεβαστές οι θέσεις του πανεπιστημίου, που γνωστοποίησε εγγράφως, για τον ανώτατο αριθμό εισακτέων που μπορούν να σπουδάσουν στο ΑΠΘ με ακαδημαϊκά κριτήρια – λαμβάνοντας υπόψη την σημαντική μείωση του αριθμού διδασκόντων και διοικητικού προσωπικού, αλλά και τη μείωση των κονδυλίων του τακτικού προϋπολογισμού – ώστε να μην υπάρχουν υπεράριθμοι εισακτέοι.
Παράλληλα, επισημαίνει ότι η μεγάλη αύξηση των εισαγόμενων στα τμήματα του ΑΠΘ, υπό αυτές τις συνθήκες, θα προκαλέσει υποβάθμιση της ποιότητας των σπουδών ή και αδυναμία διεξαγωγής της εκπαιδευτικής διαδικασίας. «Η πολιτεία οφείλει να υποστηρίξει τους εισαγόμενους φοιτητές, ιδιαίτερα στα περιφερειακά πανεπιστήμια με
αντισταθμιστικά μέτρα οικονομικής φύσης (υποτροφίες, φορολογικές και άλλες ελαφρύνσεις) και μέτρα υποστήριξης» αναφέρει.
Σύμφωνα με την αντιπρύτανη Ακαδημαϊκών Υποθέσεων, Δέσπω Λιάλιου, οι μετεγγραφές φοιτητών υπολογίζονται στο 10-15% επί του συνόλου των φοιτητών. Πέρσι, το σύνολο των 5.500 φοιτητών που εισήχθησαν στο ΑΕΙ, έφτασε τελικά τους 8.500. “Με ποιες υποδομές και ποιο προσωπικό και με ποιες αίθουσες και εργαστήρια θα διδαχθούν αυτοί οι φοιτητές” αναρωτήθηκε η κ.Λιάλιου, επισημαίνοντας το σοβαρό πρόβλημα που προκύπτει για το πανεπιστήμιο.
Σε ό,τι αφορά το έγγραφο του υπουργείου προς ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας, με το οποίο ζητείται να αρθούν διατάξεις σε εσωτερικούς κανονισμούς λειτουργίας Τμημάτων και Σχολών που παραβιάζουν την αρχή της ισότητας στην πρόσβαση στην ανώτατη εκπαίδευση, η Σύγκλητος ανακοίνωσε ότι κανένα τμήμα του ΑΠΘ δεν αρνήθηκε να εγγράψει επιτυχόντα φοιτητή με αναπηρία και ότι δεν υπάρχει καμία ρύθμιση ή απόφαση που να παραβιάζει την αρχή της ισότητας στην πρόσβαση στην ανώτατη εκπαίδευση.
Σε ό,τι αφορά τον τυφλό μαθητή που θέλει να σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής του ΑΠΘ, το πανεπιστήμιο ανακοινώνει ότι έχει ήδη συγκροτήσει επιτροπή από καθηγητές του Τμήματος Φυσικής και ειδικούς εμπειρογνώμονες, με αντικείμενο την εξειδίκευση των ελλείψεων σε υποδομές, εξοπλισμό, εξειδικευμένο προσωπικό και τεχνογνωσία του τμήματος, προκειμένου αυτό να αποκτήσει αυτήν τη δυνατότητα. Υπενθυμίζει, άλλωστε, ότι υπάρχουν αποφάσεις των συνελεύσεων τμημάτων – που ορίζονται από το νόμο – οι οποίες αφορούν την επικαιροποίηση των αποκλειόμενων παθήσεων για τα ΑμεΑ, αλλά και σχετικό ερώτημα της Συγκλήτου (το Φεβρουάριο του 2014) προς τον τότε υπουργό, σχετικά με το ποιες από τις ελλείψεις σε υποδομές, εξοπλισμό, εξειδικευμένο προσωπικό και τεχνογνωσία είναι διατεθειμένος να καλύψει και σε ποιο βαθμό, για το οποίο ουδέποτε έλαβε απάντηση.