Με παιδαγωγικά κριτήρια έγιναν οι συγχωνεύσεις των σχολείων δήλωσε στη βουλή ο Υφυπουργός Παιδείας κ. Κεδίκογλου ο οποίος μεταξύ των άλλων ανέφερε από τις 231 συγχωνεύσεις σχολείων προέκυψαν 114 σχολικές μονάδες.
Ο κ. Κεδίκογλου τόνισε ότι «στη συντριπτική τους πλειοψηφία τα σχολεία που συνενώνονται είναι σχολεία που συστεγάζονται. Άρα οι μαθητές, που είναι ή πρέπει να είναι τουλάχιστον το ζητούμενο, δεν θα υποστούν δραματικές συνέπειες. Στην καθημερινότητά τους ουσιαστικά δεν θα αντιληφθούν τίποτα»
Ο Υφυπουργός παρέθεσε στοιχεία που αποδεικνύουν ότι οι συγχωνεύσεις αφορούσαν ως επί το πλείστον συστεγαζόμενα σχολεία. Συγκεκριμένα από τα εκατόν είκοσι οκτώ δημοτικά σχολεία που συγχωνεύονται, περίπου τα εκατό είναι συστεγαζόμενα και από αυτά περίπου τα ενενήντα είναι συγκεντρωμένα στην Αττική. Από τα εβδομήντα επτά νηπιαγωγεία που συγχωνεύονται, τα πενήντα τρία είναι συστεγαζόμενα, ενώ τέσσερα βρίσκονται ήδη σε αναστολή λειτουργίας.
Όσον αφορά τις καταργήσεις αυτές αφορούσαν σχολεία με πολύ μικρό αριθμό μαθητών ή σχολεία που βρίσκονταν ήδη σε αναστολή λειτουργίας. Βέβαια εκτός από τις καταργήσεις και τις συγχωνεύσεις το Υπουργείο προχώρησε και σε προαγωγές και ιδρύσεις σχολείων. Ο Υφυπουργός Παιδείας ανέφερε ότι προήχθησαν εκατόν τρία δημοτικά σχολεία και εξήντα επτά νηπιαγωγεία, λαμβάνοντας υπόψη τις κτηριακές υποδομές και τον αυξημένο αριθμό των μαθητών, ενώ το Υπουργείο αύξησε την οργανικότητα των δημοτικών σχολείων και των νηπιαγωγείων με τους νόμους 4115 και 4152 του 2013, εξισώνοντας τα λειτουργικά τμήματα με οργανικές θέσεις, βοηθώντας τις σχολικές μονάδες να προγραμματίσουν το έργο τους αποτελεσματικότερα.
Ο κ. Κεδίκογλου αναφέρθηκε και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στην οποία ιδρύθηκαν 14 ΕΠΑΛ δείχνοντας και την κατεύθυνση που θέλει να δώσει το Υπουργείο και εξυπηρετώντας τις εκπαιδευτικές και αναπτυξιακές τοπικές ανάγκες και βεβαίως μεριμνώντας για τα παιδιά των πιο φτωχών οικογενειών, όταν μιλάμε για εσπερινά ΕΠΑΛ.
Ο Υφυπουργός Παιδείας υπογράμμισε ότι οι συγχωνεύσεις γίνονταν και θα γίνονται πάντα. Άλλωστε το μαθητικό δυναμικό είναι ένας ζων οργανισμός, είναι μια δυναμική διεργασία που αλλάζει κάθε χρόνο.