Ομαλά κύλησε και η δεύτερη μέρα των εξετάσεων για την Α Λυκείου σύμφωνα με non-paper του Υπουργείου Παιδείας στο οποίο αναφέρεται ότι από τις 9.230 συνολικές ερωτήσεις αποσύρθηκαν μόλις 13 «και ουδείς έχει αναφέρει κάποιο πρόβλημα κατανόησης ή μεθοδολογίας».
Το ΥΠΑΙΘ τονίζει στην ανακοίνωσή του ότι στο πλαίσιο της θεσμοθέτησης του νέου Γενικού Λυκείου και του νέου Επαγγελματικού Λυκείου, προχώρησε στη δημιουργία και την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων με στόχο την ολοκλήρωση της διδακτέας ύλης σε κάθε σχολείο της χώρας, εφόσον ο διδάσκων καθηγητής δεν μπορεί να ξέρει από ποιά θεματική ενότητα της ύλης θα τύχει το θέμα που θα κληρωθεί για τους μαθητές του.
Αναφορά γίνεται και στο δικαίωμα της επανακλήρωσης που δίνεται κατ’ εξαίρεση και μόνο για φέτος καθώς αναφέρεται στο non paper ότι επιλέχθηκε η δυνατότητα της δεύτερης κλήρωσης λόγω της πρώτης εφαρμογής, σε περίπτωση που διαπιστώσει ο διδάσκων καθηγητής ότι κάποιο από τα κληρωθέντα θέματα δεν το έχει διδάξει επαρκώς, μπορεί να προβεί σε δεύτερη κλήρωση.
Επίσης επισημαίνεται ότι ο βαθμός του γραπτού κάθε μαθητή προστίθεται στο Μέσο Όρο των προφορικών των δύο τετραμήνων και διαιρείται δια δύο για τον βαθμό προαγωγής στο μάθημα. Άρα τα δύο θέματα της Τράπεζας Θεμάτων αποτελούν το 25% της συνολικής αποτίμησης της επίδοσης του μαθητή σε κάθε μάθημα.
Τέλος, η σημασία του γενικού βαθμού προαγωγής των τριών τάξεων του Λυκείου, για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, είναι απειροελάχιστη, αλλά αναγκαία για να μην απαξιώνεται η επίδοση του μαθητή στο Λύκειο, να μην μετατρέπεται το Λύκειο σε Εξεταστικό Κέντρο Πανελλαδικών Εξετάσεων. Κυρίως είναι αναγκαία για να μην ακυρώνεται η μορφωτική σημασία των σπουδών στο Λύκειο που προσδίδουν βασικές δεξιότητες.
Το non paper κλείνει αναφέροντας ότι « οι εύλογες ανησυχίες των μαθητών για την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων, που κάποιοι από αμέλεια ή σκοπίμως τροφοδότησαν, διασκεδάζονται και σταδιακά εξαλείφονται».