Το Σεπτέμβριο θα ξεκινήσει η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και όχι το Μάιο όπως είχε αναφέρει σε συνέντευξη του στην εφημερίδα το «ΒΗΜΑ» ο υφυπουργός κ. Κεδίκογλου. Το πιο πάνω ειπώθηκε στη συνέντευξη Τύπου που έδωσε ο υπουργός Παιδείας για τα Πειραματικά Σχολεία.
Ήδη έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες που αφορούν την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών που επανέρχεται μετά από 32 χρόνια. Μέχρι στιγμής έχουν πραγματοποιηθεί τα 3 από τα 5 σεμινάρια που αφορούν τα στελέχη εκπαίδευσης. Το τριήμερο 4-6 Απριλίου θα πραγματοποιηθεί το 4ο κατά σειρά σεμινάριο ενώ ο κύκλος τους θα ολοκληρωθεί την Κυριακή των Βαΐων, στις 13 Απριλίου.
Μετά την ολοκλήρωση των σεμιναρίων επιμόρφωσης των στελεχών θα επιμορφωθούν οι διευθυντές των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Δεδομένου ότι μεσολαβεί το Πάσχα η επιμόρφωση των διευθυντών αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο Μάιο.
Ο κ. Αρβανιτόπουλος απέδωσε τις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών στην καχυποψία τους για την αξιολόγηση ενώ δεν παρέλειψε να επιρρίψει ευθύνες στα συνδικαλιστικά όργανα των εκπαιδευτικών.
Μεγάλη η ζήτηση για τα Πειραματικά Σχολεία
Στις 31 Μαρτίου έληξαν οι αιτήσεις των γονέων για τη φοίτησή τους στα Πειραματικά Σχολεία. Για ακόμη μια χρονιά το ενδιαφέρον είναι αυξημένο αφού κατατέθηκαν 13.017 αιτήσεις αριθμός αυξημένος κατά 3.020 συγκριτικά με το 2013. Ο συνολικός αριθμός των προσφερόμενων θέσεων ανέρχεται σε 3.350.
56 νέα Πειραματικά Σχολεία
Στη συνέντευξη τύπου ο υπουργός Παιδείας προανήγγειλε την ίδρυση 56 νέων Προτύπων Πειραματικών Σχολείων. Συγκεκριμένα μέχρι το 2020 θα έχουμε δημιουργήσει και θα λειτουργούν 24 πλήρεις κάθετες δομές (Νηπιαγωγείο – Δημοτικό -Γυμνάσιο – Λύκειο) στις 13 Περιφέρειες της χώρας και επιπλέον 2 Νηπιαγωγεία, 15 Δημοτικά, 10 Γυμνάσια και 6 Γενικά Λύκεια.
Το newsbeast.gr παρουσιάζει τους νομούς που θα αποκτήσουν για πρώτη φορά Πειραματικά Σχολεία:
ΝΟΜΟΣ |
ΕΤΟΣ ΙΔΡΥΣΗΣ |
ΣΧΟΛΕΙΑ |
ΑΡΚΑΔΙΑ |
2014 |
Ίδρυση Πρότυπου Πειραματικού Νηπιαγωγείου Τρίπολης Ίδρυση Πρότυπου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Τρίπολης Ίδρυση Πρότυπου Πειραματικού Γυμνασίου Τρίπολης Ίδρυση Πρότυπου Πειραματικού ΓΕ.Λ Τρίπολης (2017) |
ΚΑΒΑΛΑ |
2014 |
Ίδρυση Πρότυπου Πειραματικού Νηπιαγωγείου Καβάλας (2014) Ίδρυση Πρότυπου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Καβάλας (2014) Ίδρυση Πρότυπου Πειραματικού Γυμνασίου Καβάλας (2014) |
ΛΑΡΙΣΑ |
2014 |
Ίδρυση Πρότυπου Πειραματικού Νηπιαγωγείου Λάρισας Ίδρυση Πρότυπου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Λάρισας Ίδρυση Πρότυπου Πειραματικού Γυμνασίου Λάρισας |
ΜΕΣΣΗΝΙΑ |
2016 |
Ίδρυση Πρότυπου Πειραματικού Νηπιαγωγείου Καλαμάτας (2016) Ίδρυση Πρότυπου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Καλαμάτας (2016) |
ΦΘΙΩΤΙΔΑ |
2017 |
Ίδρυση Πρότυπου Πειραματικού Νηπιαγωγείου Λαμίας Ίδρυση Πρότυπου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Λαμίας Ίδρυση Πρότυπου Πειραματικού Γυμνασίου Λαμίας |
ΚΕΡΚΥΡΑ |
2017 |
Ίδρυση Πρότυπου Πειραματικού Νηπιαγωγείου Κέρκυρας Ίδρυση Πρότυπου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Κέρκυρας Ίδρυση Πρότυπου Πειραματικού Γυμνασίου Κέρκυρας |
ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΑΤΤΙΚΗ |
2017 |
Ίδρυση Πρότυπου Πειραματικού Νηπιαγωγείου Αχαρνών (2017) Ίδρυση Πρότυπου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου (2017) Ίδρυση Πρότυπου Πειραματικού Γυμνασίου Αχαρνών (2017) |
Αναλυτικά τα νέα Πειραματικά Σχολεία
Ο κ. Αρβανιτόπουλος αναφέρθηκε εκτενώς στο έργο που επιτελούν τα Πειραματικά Σχολεία και στην αποδοχή τους και υπογράμμισε ότι «στο πλαίσιο των μεταρρυθμίσεων που υλοποιήσαμε για την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού μας συστήματος τα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία είναι αιχμή των αλλαγών και της επιδιωκόμενης αριστείας. Γι’ αυτό το λόγο εφαρμόσαμε τη διαδικασία εισαγωγής των μαθητών στα Πρότυπα-Πειραματικά Γυμνάσια και Λύκεια με εξετάσεις και επιλέγουμε τους αρίστους εκπαιδευτικούς για να διδάξουν σε αυτά, μέσα από τη διαδικασία της αξιολόγησης. Και αυτή η προσπάθεια όχι μόνον δεν αποδυνάμωσε τη ζήτηση όπως ορισμένοι υποστήριζαν αλλά την αύξησε κατά 30% επιβεβαιώνοντας την επιλογή μας».
Επίσης, τόνισε ότι τον τελευταίο χρόνο «ολοκληρώσαμε την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών των Πειραματικών Προτύπων Σχολείων, συστήσαμε 400 ομίλους αριστείας και δημιουργικότητας, και εφαρμόσαμε νέο ωρολόγιο πρόγραμμα και καινοτόμους μεθόδους» ενώ εξήγγελλε την ανασυγκρότηση της Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων με στόχο την αναβάθμισή της με την συμμετοχή του εκάστοτε Προέδρου του ΙΕΠ, του εκάστοτε Γενικού Διευθυντή Σπουδών του ΥΠΑΙΘ και με ένα μέλος του Εθνικού Συμβουλίου Έρευνας και Τεχνολογίας.
Ο υπουργός κ. Αρβανιτόπουλος αφού υπογράμμισε ότι «σήμερα που τα Πρότυπα Πειραματικά είναι μια πραγματικότητα μπορούμε να σχεδιάσουμε το μέλλον. Όχι με ευχολόγια αλλά με στόχους και δράσεις» παρουσίασε το σχεδιασμό και τον προγραμματισμό για τα Πρότυπα Πειραματικά στην Ελλάδα 2020. Ο σχεδιασμός ενός δικτύου Προτύπων Πειραματικών θα εξασφαλίσει, στο πλαίσιο ενός ολοκληρωμένου σχεδιασμού, την πρόσβαση σε όλα τα Ελληνόπουλα, από κάθε γωνιά της Ελλάδας στο αταξικό σχολείο αριστείας. Στην Ελλάδα του 2020 θα διαθέτουμε ένα ολοκληρωμένο δίκτυο με περισσότερους από 15 χιλιάδες μαθητές που θα έχουν την δυνατότητα να επιδιώκουν την αριστεία, συμβάλλοντας στην πατρίδα και εξασφαλίζοντας για τον εαυτό τους ευημερία και ικανοποίηση».