Η Ελλάδα συνεχίζει να βρίσκεται κάτω από τον μέσο όρο των 65 χωρών μελών του ΟΟΣΑ στον τομέα της αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού συστήματος σύμφωνα με τις μετρήσεις PISA (Program for International Student Assesment) του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ).
Με βάση τα νέα στοιχεία, η Ελλάδα πέφτει στη 42η θέση από την 25η που είχε το 2009.
Από το 2000 και κάθε τρία χρόνια ο ΟΟΣΑ εκτιμά το επίπεδο των 15χρονων μαθητών σε τρεις τομείς : Μαθηματικά, Ανάγνωση- κατανόηση, και Επιστήμες.
Κάθε φορά δίνεται ιδιαίτερη σημασία σ’ έναν τομέα ώστε με το πέρασμα των χρόνων να υπάρχει δυνατότητα σύγκρισης για την εξέλιξη.
H έρευνα που δόθηκε στη δημοσιότητα σήμερα, έγινε το 2012, με προέχοντα τομέα τα μαθηματικά όπως το 2003.
Με μέσον όρο τις 500 μονάδες, η Ελλάδα συγκεντρώνει 453 μονάδες στα μαθηματικά, 477 στην Ανάγνωση-Κατανόηση και 467 στις Επιστήμες.
Στις τρεις προηγούμενες μετρήσεις -2003, 2006 και 2009- με τον ίδιο μέσο όρο των 500 μονάδων, τα αντίστοιχα νούμερα της Ελλάδας ήταν :
Για τα μαθηματικά ήταν: 445, 459, 466.
Για την Ανάγνωση-κατανόηση: 472, 460, 483.
Για τις επιστήμες οι μετρήσεις για το 2006 ήταν 473 και 470 για το 2009.
Συγκριτικά επομένως η Ελλάδα δεν κατόρθωσε να φθάσει τουλάχιστον τον μέσο όρο, σε ότι αφορά την αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας του εκπαιδευτικού συστήματος.
Το σημαντικό στοιχείο της έρευνας Pisa 2012 είναι ότι οι ασιατικές χώρες έχουν ξεπεράσει κατά πολύ τις χώρες της Δύσης.
Την πρώτη θέση κέρδισε πλέον η Σανγκάη (Κίνα) ξεπερνώντας το «σκορ» των 600 μονάδων φθάνοντας στις 613 μονάδες στα μαθηματικά, 570 στην Ανάγνωση-κατανόηση και 580 στις Επιστήμες.
Ακολουθούν η Σιγκαπούρη, το Χονγκ Κογκ, η Ταϊπέι και η Κορέα που κατέβηκε στην 5η θέση, ενώ ήταν πρώτη στη μέτρηση 2009.
Η Φιλανδία που ήταν δεύτερη το 2009 υποχώρησε και αυτή στη 12 θέση. Η Γαλλία δεν τα κατάφερε καλύτερα αφού από τη 19η θέση το 2009 έπεσε πλέον στην 25η.