Σύμφωνοι με τον συνυπολογισμό των βαθμών προαγωγής και απόλυσης για την εισαγωγή των υποψηφίων στο Πανεπιστήμιο είναι οι φροντιστές, όπως τόνισαν σε συνέντευξη Τύπου εκπρόσωποί τους, σχολιάζοντας τις αλλαγές στο λύκειο.
Υπογράμμισαν, ωστόσο, ότι «χρειάζεται επανεξέταση, ώστε να υπάρχει ευελιξία», η προβλεπόμενη από το νέο θεσμικό πλαίσιο κατάργηση της «οριζόντιας κινητικότητας», δηλαδή η πρόβλεψη να επιλέγει ο κάθε υποψήφιος μόνο ένα από τα επιστημονικά πεδία εξειδίκευσης (ΕΠΕ).
Οι εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος (ΟΕΦΕ) υποστήριξαν ότι θα μπορούσε να αποφευχθεί «σε αυτή την κρίσιμη περίοδο» για τα οικονομικά του κράτους, η σύσταση Εθνικού Οργανισμού Εξετάσεων, ενώ αντίθετα τόνισαν ότι είναι «απαραίτητη η σύσταση συμβουλευτικής επιτροπής που να παρακολουθεί την εφαρμογή του νόμου».
Πρότειναν δε, τον διορισμό ενός μόνιμου γραμματέα, ορισμένου από την Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, με έργο την ομαλή εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων και την επίβλεψη των εξετάσεων, ώστε να εξασφαλίζεται η «συνέχεια» στην εκπαίδευση.
Ο πρόεδρος της ΟΕΦΕ Κώστας Αμπατζίδης, όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, επικαλέστηκε την άποψη που διατυπώθηκε κατά τη διαβούλευση, ότι «το νέο σύστημα θα οδηγήσει πολλούς μαθητές εκτός λυκείου, κυρίως αυτούς που προέρχονται από τις ασθενέστερες οικονομικά τάξεις» και επανέλαβε την πρόταση της ΟΕΦΕ να εξετάσει η Πολιτεία τη «σταθμισμένη χρηματοδότηση» για μαθητές που προέρχονται από οικογένειες χαμηλών εισοδημάτων, με κουπόνι ενισχυτικής διδασκαλίας (voucher), ώστε να μπορούν να έχουν πρόσβαση στα φροντιστήρια και «ισότιμη ενισχυτική διδασκαλία».
Οι ιδιοκτήτες φροντιστηρίων ανέφεραν, επίσης, ότι μείωσαν τα δίδακτρα μέχρι και 40% την τελευταία πενταετία, ενώ ένα ποσοστό της τάξεως του 10% υπολογίζεται το ποσοστό των μαθητών τους, στους οποίους παρέχονται εκπαιδευτικές υπηρεσίες ενισχυτικής διδασκαλίας «με μειωμένα, ή και καθόλου δίδακτρα».