Το τραγικό γεγονός της κατάρρευσης της γέφυρας στην Πάτρα πριν από λίγες εβδομάδες, στοίχισε τη ζωή σε δύο ανθρώπους. Οι πρώτες πληροφορίες ανέφεραν πως οι δυο πλάκες 700τ.μ. που κατέρρευσαν, έφεραν 100 με 150 τόνους σίδερα και περίπου 350 τόνους μπετόν.
Ωστόσο, σε ρεπορτάζ του τηλεοπτικού σταθμού ΑΝΤ1 και της Φωτεινής Νάσσου, έδειξε πως στον ίδιο αυτοκινητόδρομο της Αχαΐας, και άλλες γέφυρες έχουν ξεπεράσει το προσδόκιμο ζωής τους. Μάλιστα, στα 200 μέτρα από το σημείο που έπεσε η γέφυρα στην Πάτρα, υπάρχουν οι δίδυμες γέφυρες του Θεοφράστου, έχει προβλήματα στατικότητας. Επιπλέον, σε απόσταση 1 χιλιομέτρου, η γέφυρα στο Χάραδρο, χρήζει άμεσης επισκευής.
Μελέτη που είχε γίνει από τη «ΔιαΝΕΟσις», τον οργανισμό έρευνας και ανάλυσης, στη γέφυρα στο Χάραδρο, είχε αποκαλύψει πως «πιθανολογούνται φαινόμενα υπερκαταπόνησης ή υποαντοχής λόγω της φαινόμενης υποβάθμισης της στατικής ακεραιότητας». Ο Βασίλης Μπαρδάκης, πολιτικός μηχανικός, ανέφερε πως «εκτιμούμε πως έχουμε 3.000 γέφυρες στο παλαιό επαρχιακό δίκτυο. Αυτές είναι που έχουν έλλειμμα συντήρησης και παρακολούθησης. Περίπου 500 – 600 είναι εύτρωτες, άρα αν περνάτε πάνω από μια τέτοια, δεν μπορώ να σας πω ότι πρέπει να είστε ήσυχοι».
Και στην Κρήτη «ευπαθείς» γέφυρες
Όπως φαίνεται από τα πλάνα, επίσης και γέφυρες στην Κρήτη χρίζουν άμεσης παρακολούθησης. Μάλιστα, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, η Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Κρήτης έχει στείλει έγγραφο από τον Νοέμβριο του 2022, για την έγκριση χρηματοδότησης ύψους 5 εκατ. ευρώ, για να συντηρηθούν οι γέφυρες στον βόρειο οδικό άξονα του νησιού.
Σύμφωνα με τον Νίκο Σκουλά, Αντιπεριφερειάρχη Τεχνικών Έργων Κρήτης, «αναμένουνε από το Υπουργείο τη χρηματοδότηση προκειμένου να εκτελέσουμε τη συντήρηση των γεφυρών». Στα Χανιά, είναι φανερή η διάβρωση και η αποσάθρωση του σκυροδέματος στις γέφυρες της λεωφόρου Καζαντζίδη και στον Κατσαμπά.
Ο Γιώργος Ταβερναράκης, πρόεδρος ΤΕΕ Τμήματος Ανατολικής Αττικής, δήλωσε χαρακτηριστικά πως «όσο καθυστερούμε, τόσο φυσικά και η κατάσταση επιδεινώνεται και υπάρχει μεγαλύτερη επικινδυνότητα». Παράλληλα, το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας ανέφερε σε σχετική ανακοίνωσή του: «Στην τελική ευθεία βρίσκεται ο διαγωνισμός από το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας για τη δημιουργία εξελιγμένου πληροφοριακού συστήματος, το οποίο θα μπορεί να δεχτεί στοιχεία για τις αρμοδιότητες, τη γεωμετρία, το χρόνο και τον τρόπο κατασκευής των γεφυρών αλλά και του ιστορικού τους, όπως για παράδειγμα εάν έχουν ποτέ επισκευαστεί».