Για τη συντριβή του μοιραίου καναντέρ στην Κάρυστο την οποία είδε με τα ίδια του τα μάτια μίλησε το πρωί της Τετάρτης (26/7) αυτόπτης μάρτυρας. «Δεν μπορούσε να επανέλθει» είπε αναφερόμενος στο πυροσβεστικό αεροσκάφος στο οποίο επέβαιναν οι δύο πιλότοι που πέθαναν ο αντιπτέραρχος Γιώργος Γερούλης.
«Ήμουν στα 1.000 μέτρα περίπου απόσταση. Είδα μία καλή προσέγγιση, πολύ χαμηλή ρίψη. Από εκεί και πέρα το ότι βρήκε στο δέντρο είναι ένα θέμα που μπορεί να ήταν η αιτία, αυτό θα το δείξει το αποτέλεσμα της διερεύνησης» υπογράμμισε περιγράφοντας τη στιγμή της συντριβής όπως την είδε.
Όπως επεσήμανε «από τη στιγμή που το αεροπλάνο έβαλε δεξιά κλίση δεν μπόρεσε ούτε μία μοίρα να γυρίσει, δεν μπορούσε να επανέλθει, για αυτό και ακολούθησε αυτή την τροχιά. Ήταν μοιραίο το αποτέλεσμα. Δομικά δεν μπόρεσε να επανέλθει το αεροπλάνο. Από τη στιγμή που χτύπησε, δεν μπόρεσε να κάνει ούτε μία αλλαγή, είχε προδιαγραφεί η πορεία του για την πρόσκρουση».
«Σίγουρα προσπάθησαν να ανακόψουν την πορεία του αεροπλάνου, αλλά δεν υπάκουσε το πηδάλιο»
«Αυτοί οι άνθρωποι έδειξαν ότι είχαν εμπειρία, αποτελεσματικότητα και ψυχή» δήλωσε ο αντιπτέραρχος Γιώργος Γερούλης.
«Σίγουρα προσπάθησαν να ανακόψουν την πορεία του αεροπλάνου, αλλά δεν υπάκουσε το πηδάλιο. Είτε μηχανική βλάβη προέκυψε, ή κάτι άλλο και οι άνθρωποι δεν μπορούσαν να ανέβουν» τόνισε.
«Ο Χρήστος και ο Περικλής χθες έδωσαν το στίγμα τους. Πολέμησαν για αυτό που πίστευαν. Δεν το καταλαβαίνει ο κόσμος, αλλά φαίνεται ότι εμείς έχουμε ψυχή. Η διαφορά των Ελλήνων πιλότων είναι αυτή. Δεν έχει σημασία η ώρα, η διάρκεια της πτήσης, η ψυχή φαίνεται από τον τρόπο που προσεγγίζεις. Δεν μπορούμε να πούμε παραπάνω, γιατί δεν μπορώ να συγκρίνω με άλλα αεροσκάφη άλλων χωρών. Σίγουρα αγαπάμε τον τόπο μας περισσότερο και έχουμε το θάρρος και τη λεβεντιά που μας χαρακτηρίζει» ανέφερε συγκινημένος ο αντιπτέραρχος.
«Οι δύο πιλότοι ήταν επαγγελματίες άριστοι. Κάτι συνέβη με την πρόσκρουση και έχασαν τον πλωτήρα, ωστόσο η αιτία του δυστυχήματος μπορεί να κρύβεται στο πηδάλιο» επεσήμανε.
«Πολλές φορές αεροσκάφη χάνουν πλωτήρα και πετάνε κανονικά. Ίσως η φορά της αποκόλλησης να δημιούργησε κάποιο πρόβλημα στο πηδάλιο κλίσης, το οποίο στην ουσία έπρεπε να κατέβει για να σηκωθεί η πτέρυγα, εάν κατέβαινε θα σηκωνόταν η πτέρυγα, αυτό δεν συνέβη και πήρε μοιραία κλίση.
Είδα την κλίση, δεν έβλεπα το αεροσκάφος, απλώς είδα τη φλόγα και κατάλαβα ότι κάτι μοιραίο συνέβη, βλέποντας κατευθείαν και το 2ο αεροπλάνο να σπεύδει στη φωτιά» εξήγησε κλείνοντας.