Τι συμβαίνει με τα ηλεκτρικά πατίνια; Τι ορίζει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας για τη χρήση τους; Όπως διευκρινίζει ο υποδιευθυντής Συντονισμού Τροχαίας Αττικής Δ. Παπαγεωργίου «δεν πρέπει να κινούνται σε αυτοκινητόδρομους που έχουν ελάχιστο όριο ταχύτητας τα 50 χλμ».
Σύμφωνα με τον υποδιευθυντή Συντονισμού της Τροχαίας Αττικής που μίλησε στην εκπομπή της ΕΡΤ «Συνδέσεις» με τον Κώστα Παπαχλιμίντζο και τη Χριστίνα Βίδου την Πέμπτη (15/6): «Είναι καθημερινό φαινόμενο πλέον τα ατυχήματα στην άσφαλτο τόσο με ηλεκτρικά πατίνια όσο και με μηχανές και αυτοκίνητα».
Το 1/3 των θανατηφόρων ατυχημάτων στην Αττική οφείλεται σε παρασύρσεις πεζών
«Είχαμε αρκετές παρασύρσεις το 2023 μέχρι στιγμής. Στατιστικά το ένα τρίτο περίπου των τροχαίων θανατηφόρων ατυχημάτων που έχουμε στην Αττική είναι παρασύρσεις πεζών» επεσήμανε ο κ. Παπαγεωργίου στον δημοσιογράφο Κώστα Στάμου επισημαίνοντας ότι το θλιβερό αυτό στατιστικό οφείλεται στο γεγονός ότι τόσο οι οδηγοί αλλά όσο και οι πεζοί δεν τηρούν τον Κώδικα Οδικής κυκλοφορίας.
«Οι οδηγοί είναι απρόσεκτοι και δεν παρακολουθούν τι συμβαίνει στο οδικό περιβάλλον, αλλά και οι πεζοί δεν κάνουν σωστή χρήση της διάβασης των πεζών» σχολίασε.
Μιλώντας για τα ηλεκτρικά πατίνια που έχουν μπει στη καθημερινότητά μας και χρησιμοποιούνται από μικρούς και μεγάλους, όπως στην περίπτωση των δύο παιδιών στην Καλαμάτα που τραυματίστηκαν σοβαρά, δήλωσε ότι είναι μια τεχνολογία η οποία έχει μπει στη ζωή μας σαν μικρή μικροαστική κινητικότητα.
«Είναι ένα μέσο το οποίο είναι οικονομικό, είναι ευέλικτο, αλλά αυτό πρέπει να ληφθεί υπόψη από όλους τους χρήστες του οδικού περιβάλλοντος. Πρέπει όλοι μας να αντιληφθούμε σαν οδηγοί ότι υπάρχουν και τα πατίνια στο οδικό περιβάλλον αλλά και από την άλλη, οι οδηγοί των σκούτερ θα πρέπει να αντιληφθούν που κινούνται» επεσήμανε.
«Η Τροχαία κόβει κλήσεις ακόμα και σε ανήλικους που χρησιμοποιούν τα ηλεκτρικά πατίνια»
Όπως δήλωσε ο Δ. Παπαγεωργίου, τα ηλεκτρικά πατίνια διακρίνονται σε δύο κατηγορίες: Τα μικρά σκούτερ, με ταχύτητα μέχρι 6 χλμ/ώρα, πρέπει να κινούνται στα πεζοδρόμια και όχι στο οδόστρωμα και να οδηγούνται από άτομα πάνω από 12 ετών. Τα μεγαλύτερα πατίνια, τα οποία είναι από 6 μέχρι 25 χλμ., τα οποία θεωρούνται ποδήλατα, κινούνται στο οδόστρωμα ακολουθώντας τους κανόνες του ΚΟΚ.
«Θα πρέπει να φοράνε κράνος, θα πρέπει να μη μιλάνε στο κινητό τηλέφωνο, θα πρέπει να είναι ένας πάνω στο σκούτερ όχι δύο άτομα στο σκούτερ (πατίνι) και να τηρούν τη διάταξη του Κώδικα Οδικής κυκλοφορίας» υπογράμμισε.
Ειδικότερα, τόνισε ότι η Τροχαία κόβει κλήσεις ακόμα και σε ανήλικους που χρησιμοποιούν τα ηλεκτρικά πατίνια. «Το πλαίσιο υπάρχει και στην Ελλάδα και είναι καθορισμένο. Δεν μπορεί να έχεις ένα μικρό σκούτερ και να βγαίνεις στο οδόστρωμα, αλλά ούτε και να έχεις ένα κανονικό πατίνι και να κινείσαι σαν να είναι μηχανάκι. Θα πρέπει να κινείσαι σαν ποδήλατο» είπε προσθέτοντας ότι τα ηλεκτρικά πατίνια δεν πρέπει να κινούνται σε αυτοκινητόδρομους που έχουν ελάχιστο όριο ταχύτητας τα 50 χλμ» διευκρίνισε κλείνοντας.