Ως το χειρότερο σιδηροδρομικό δυστύχημα της τελευταίας δεκαετίας στην Ευρώπη καταγράφει ο Guardian το δυστύχημα στα Τέμπη με τη σύγκρουση των δύο τρένων που στοίχισε τη ζωής σε δεκάδες ανθρώπους.
Οι εικόνες της τραγωδίας που κάνουν τον γύρο του κόσμου, ξυπνούν θλιβερές μνήμες από παλαιότερα σιδηροδρομικά δυστυχήματα στην Ευρώπη, σημειώνει ο Guardian, υπενθυμίζοντας τη σύγκρουση τρένων στο Μπαντ Άιμπλινγκ, το 2016 στη Γερμανία, με 12 νεκρούς, και τον εκτροχιασμό υπερταχείας στην Ισπανία, στο Σαντιάγο ντε Κομποστέλα, το 2013, με 80 νεκρούς.
Το βρετανικό μέσο υπογραμμίζει ότι η Ελλάδα έχει το χειρότερο ρεκόρ σιδηροδρομικής ασφάλειας στην ΕΕ τα τελευταία δέκα χρόνια, βάσει των στατιστικών στοιχείων του ευρωπαϊκού οργανισμού σιδηροδρόμων.
Σημειώνει δε πως η πραγματικότητα είναι χειρότερη, καθώς η Ελλάδα διαθέτει ένα μικρό δίκτυο σε σχέση με τις άλλες χώρες, αναφέροντας ενδεικτικά πως το μέγεθος του δικτύου της είναι μόλις το 2% σε σχέση με αυτό του Ηνωμένου Βασιλείου.
Στο δημοσίευμά του ο Guardian, θέτει κρίσιμα ερωτήματα για την τραγωδία των Τεμπών. Βασικά και εύλογα ερωτήματα για τους ειδικούς είναι εάν η σηματοδότηση λειτουργούσε σωστά, εάν επρόκειτο μόνο για ανθρώπινο λάθος ή εάν άλλες συνθήκες άφησαν δύο τρένα στις ίδιες γραμμές σε μία διπλή γραμμή. Η σύλληψη του υπεύθυνου σταθμάρχη, σημειώνει το βρετανικό δημοσίευμα, υποδηλώνει ότι το ανθρώπινο λάθος είναι το βασικότερο σενάριο για το δυστύχημα.
Ο Guardian κάνει και ειδική αναφορά στην ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η ελληνική σιδηροδρομική εταιρεία ιδιωτικοποιήθηκε το 2017 – στο πλαίσιο των μεταρρυθμίσεων που επιβλήθηκαν παράλληλα με τη διάσωση της Ελλάδας από την ΕΕ, γράφει, σημειώνοντας πως προσέλκυσε μόνο μία αξιόπιστη προσφορά, από τον ιταλικό κρατικό όμιλο Ferrovie dello Stato Italiane, ο οποίος επίσης μαζί με τον όμιλο First Group διαχειρίζεται την Avanti στο Ηνωμένο Βασίλειο μέσω της θυγατρικής του Trenitalia.
«Αν και δεν υπάρχουν στοιχεία για το τι προκάλεσε τη συντριβή, ορισμένοι στην Ελλάδα θέτουν ήδη ερωτήματα σχετικά με τη χρηματοδότηση, τη στελέχωση και τη συντήρηση του σιδηροδρόμου», σημειώνει ο Guardian.