«Αυτή την στιγμή σπάω έναν κώδικα σιωπής αρχηγών. Μέχρι σήμερα αρχηγοί δεν έβγαιναν να μιλήσουν για ένα ατύχημα», ανέφερε με τρεμάμενη φωνή ο πρώην ΑΓΕΕΘΑ κ . Χριστοδούλου για το τραγικό δυστύχημα στην Ανδραβίδα τονίζοντας ότι «κάθε παιδί είναι και δικό μας παιδί το οποίο μπαίνει σε ένα κόκπιτ να απογειωθεί». Αναφερόμενος στο τραγικό συμβάν με τον ένα νεκρό υποσμηναγό και τον χειριστή του αεροσκάφους να αγνοείται, ο κ. Χρήστος Χριστοδούλου Πτέραρχος ε.α. και Επίτιμος Αρχηγός ΓΕΕΘΑ, «λύγισε».
Μιλώντας στην ΕΡΤ, και προσπαθώντας να συγκρατήσει τα δάκρυά του, με σπασμένη από τη συγκίνηση φωνή δήλωσε ο πτέραρχος εν αποστρατεία: «Τα παιδιά που χάνουν τη ζωή τους εν καιρώ ειρήνης είναι περισσότερο ήρωες από αυτούς που χάνουν τη ζωή τους στον πόλεμο. Γιατί στον πόλεμο δεν έχεις επιλογή. Στην ειρήνη έχεις επιλογή. Αν είχαν τη δυνατότητα να ρωτήσουν τα παιδιά τους αν θα έκαναν την ίδια επιλογή, η απάντηση είναι “ναι, θα κάναμε το ίδιο πράγμα”».
«Δεν είναι καλή ημέρα για την Πολεμική Αεροπορία και δεν είναι καλή ημέρα για τις οικογένειες του Στάθη και του Μάριου. Συγγνώμη για το τρέμουλο της φωνής αλλά κάθε παιδί είναι και δικό μας παιδί το οποίο μπαίνει σε ένα κόκπιτ να απογειωθεί. Αυτή την στιγμή σπάω έναν κώδικα σιωπής αρχηγών. Μέχρι σήμερα αρχηγοί δεν έβγαιναν να μιλήσουν για ένα ατύχημα. Οποιοσδήποτε βγαίνει και κάνει αναλύσεις τις περισσότερες φορές άσχετες και εκ του περισσού και για προσωπική προβολή, δυσχεραίνουν την όλη κατάσταση. Aπαντώντας στο αν στα πιθανά αίτια της συντριβής είναι και η κακή συντήρηση των παλαιού τύπου αεροσκαφών ο επίτιμος αρχηγός ΓΕΕΘΑ τόνισε ό,τι ακόμα και για την τελευταία πτήση το κάθε αεροπλάνο πριν αποσυρθεί ετοιμάζεται σαν να ήταν η πρώτη.
«Δεν θα μπω στα αίτια, δεν θα απαντήσω στην ερώτησή σας να σας πω τα πιθανά αίτια διότι μόλις χθες δημιουργήθηκε η επιτροπή διερεύνησης. Και όσοι δεν έχουν κάνει επιτροπή ατυχήματος δεν γνωρίζουν άσχετα αν πέρασαν από την αεροπορία, βρέχοντας αστραγάλους, ή γόνατα ή και πιο πάνω τα πόδια» ανέφερε αρχικά ο Επίτιμος Αρχηγός ΓΕΕΘΑ και συμπλήρωσε πως «ότι και να πούμε εμείς περισσεύει. Όλα θα καταγραφούν και ποτέ δεν μπαίνουν αστερίσκοι σε ένα ατύχημα».
Θα είμαστε πάντοτε καλύτεροι
«Έχουμε χάσει και F-16, έχουμε χάσει Μιράζ, έχουμε χάσει F4. Δεν υπάρχει λοιπόν περίπτωση να μην φτάσουμε κάποια στιγμή σε ατύχημα. Όμως η Πολεμική Αεροπορία έχει έναν από τον έναν από τους καλύτερους δείκτες παγκοσμίως σε ότι αφορά τον δείκτη ατυχημάτων. Είμαστε από τους πρώτους σε αυτό το επίπεδο. Το μηδέν (ατύχημα) είναι εφικτό. Το προσπάθησα σε όλη μου την καριέρα. Όμως είναι πάρα πολύ δύσκολο. Είναι χιλιάδες εκατομμύρια οι παράμετροι πριν φτάσουμε σε ένα ατύχημα. Άρα λοιπόν, παρόμοια ατυχήματα υπήρξαν και θα υπάρξουν», προσέθεσε τονίζοντας ότι όλα θα τα βρει η επιτροπή διερεύνησης.
Aπαντώντας στο αν στα πιθανά αίτια της συντριβής είναι και η κακή συντήρηση των παλαιού τύπου αεροσκαφών ο επίτιμος αρχηγός ΓΕΕΘΑ τόνισε ό,τι ακόμα και για την τελευταία πτήση το κάθε αεροπλάνο πριν αποσυρθεί ετοιμάζεται σαν να ήταν η πρώτη. «Πολλές φορές αυτά τα αεροπλάνα τυγχάνουν πολύ καλύτερες συντήρησης διότι γνωρίζουμε την παλαιότητα και επιπλέον το προσωπικό που τα συντηρεί είναι πολύ πιο έμπειρο απ ό, τι παραδείγματος χάρη συντηρούν σήμερα ένα καινούριο αεροπλάνο, όπως είναι το Ραφάλ»
Σημείωσε, ωστόσο, ότι αυτό δεν σημαίνει ότι αστοχίες δε θα υπάρχουν στις πτήσεις. «Τα αεροπλάνα όσο και να φτάσουμε στο έπακρο της τεχνολογίας, στο τέλος θα υπάρχει κάποιο ατύχημα. Η συντήρηση είναι άψογη μέχρι το τελευταίο σκαλοπάτι πριν την απογείωση», πρόσθεσε ο πτέραρχος εν αποστρατεία. Αναφερόμενος στην εμπειρία των Ελλήνων πιλότων ο κ. Χριστοδούλου, πέρασε ένα μήνυμα στον ελληνικό λαό: «Ζούμε πραγματικά την απειλή, ειδικά από το 1974 και μετά. Αυτό μας έχει υποχρεώσει να είμαστε καλύτεροι και περνάει από γενιά σε γενιά. Μία είναι η σκυτάλη. Θα είμαστε πάντοτε καλύτεροι είτε το θέλουμε είτε δεν το θέλουμε. Αυτό είναι το μήνυμά μου».