«To 2015 θα πρέπει να αποτελέσει έτος ορόσημο για το λιμάνι του Πειραιά, καθώς η συζήτηση για την αξιοποίηση των δυνατοτήτων του αποτελεί πηγή διαμόρφωσης ιδεών και προτάσεων, κοινωνικών και πολιτικών ζυμώσεων, που θα οδηγήσουν στην ανάπτυξή του και την ανάδειξή του σε διεθνές ναυτιλιακό και εμπορικό κέντρο». Τα παραπάνω ανέφερε σήμερα ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης, ανοίγοντας τις εργασίες του συνεδρίου για την Ευρωπαϊκή Ημέρα Θάλασσας στο Μέγαρο Μουσικής, με κεντρικό θέμα «Λιμάνια και ακτές: Οι πύλες της Θαλάσσιας Ανάπτυξης».
Ο κ. Μώραλης είπε, ότι η Ελλάδα μπορεί να βιώνει μια πρωτοφανή οικονομική κρίση, αλλά ο δήμος Πειραιά είναι έτοιμος να δημιουργήσει συνέργειες με επιχειρηματικές πρωτοβουλίες, ενώ δηλώνει παρών και σε οποιαδήποτε δημιουργική διαδικασία με συγκεκριμένη στόχευση και επιδιώξεις για την τοπική οικονομία και κοινωνία.
Ο δήμαρχος Πειραιά, έθεσε επίσης ως επιδίωξη της δημοτικής αρχής την ανάδειξη του Πειραιά ως επιχειρηματικού, τουριστικού, πολιτιστικού, ναυτιλιακού και εμπορικού προορισμού. Αυτή τη στιγμή – ανέφερε ο κ. Μώραλης – δημιουργούνται παρεμβάσεις ανάδειξης της πόλης του Πειραιά σε αναγνωρίσιμο διεθνή τουριστικό και πολιτιστικό προορισμό και ότι επιδιώκεται σε συνεργασία με τον ΟΛΠ και τους συναρμόδιους φορείς, να γίνει ο Πειραιάς το μεγαλύτερο λιμάνι στη Μεσόγειο και την Ευρώπη για την εξυπηρέτηση των κρουαζιερόπλοιων.
«Η δύσκολη προσπάθεια να καθιερωθεί ο Πειραιάς ως home port (σ.σ. λιμάνι αφετηρίας και άφιξης των διαδρομών των κρουαζιερόπλοιων) θα φέρει σημαντικά οικονομικά οφέλη και θα ενισχύσει τομείς που σχετίζονται με τον τουρισμό» τόνισε ο κ. Μώραλης. Στόχος είναι, να μπορεί να παραμένει το 20% των αφίξεων των επιβατών κρουαζιέρας στην πόλη, προκειμένου να επισκέπτονται μουσεία, μνημεία και εκθέσεις, να απολαμβάνουν υπηρεσίες αναψυχής αλλά και να προβαίνουν σε αγορές. Αναφερόμενος δε, στη διαχείριση του λιμανιού, είπε ότι ο δήμος Πειραιά έχει επισημάνει σε όλα τα επίπεδα (από την κοινή γνώμη έως τους ανώτατους πολιτειακούς παράγοντες της χώρας), ότι θα πρέπει να διασφαλιστεί ο δημόσιος χαρακτήρας του. Στο σημείο δε, αυτό, επανέλαβε την πρόταση για την ίδρυση Λιμενικού Ταμείου Πειραιά, που θα ανήκει κατά 100% στο δήμο και θα διασφαλίζει τη σχέση της πόλης με το λιμάνι και το θαλάσσιο χώρο.