Κύκλο συναντήσεων με τις τελωνειακές, λιμενικές και αστυνομικές αρχές, καθώς και με τη διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) θα επιδιώξει -μετά τις εθνικές εκλογές- ο Σύλλογος Ναυτικών Πρακτόρων, σε μια προσπάθεια καλύτερου συντονισμού για τα θέματα που αφορούν το λιμάνι της πόλης, από τα καθαρά διαδικαστικά μέχρι τα σοβαρότερα, όπως η πάταξη τυχόν κρουσμάτων λαθρεμπορίας.
Την πρόθεση του Συλλόγου να ζητήσει επιμέρους συναντήσεις με τις αρμόδιες αρχές γνωστοποίησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρός του και επικεφαλής τής Ομοσπονδίας Ναυτικών Πρακτόρων Ελλάδας (ΟΝΠΕ), Βασίλης Καμπάκης, ενόψει της αποψινής εκδήλωσης για την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας του φορέα.
Στο μεταξύ, η υποστελέχωση τής Πλοηγικής Υπηρεσίας του λιμανιού με πλοηγούς (σ.σ. τους ανθρώπους που «μανουβράρουν« τα μεγάλα καράβια, ώστε αυτά να δένουν με ασφάλεια στο λιμάνι) εξακολουθεί -σύμφωνα με τον κ.Καμπάκη- να προκαλεί πολύωρες καθυστερήσεις στην εξυπηρέτηση των πλοίων και μεγάλο οικονομικό κόστος για τους πελάτες του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, το οποίο για ένα μεγάλο δεξαμενόπλοιο μπορεί να φτάσει τα 30.000- 80.000 ευρώ ημερησίως αναλόγως των ποινών των ναυλοσυμφώνων.
Υπενθυμίζεται ότι το πρόβλημα δεν σχετίζεται με τον ΟΛΘ αλλά αφορά την Πλοηγική Υπηρεσία, η οποία εντάσσεται στη Γενική Γραμματεία Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας. Σύμφωνα με τον κ.Καμπάκη, από τις έξι οργανικές θέσεις πλοηγών που προβλέπονται, στελεχωμένες ήταν μέχρι πρότινος μόνο οι τέσσερις αλλά το τελευταίο διάστημα η κατάσταση έχει επιδεινωθεί.
«Παρά τις προσπάθειές μας και τις επαφές που έγιναν, ουδεμία εξέλιξη υπήρξε. Δυστυχώς το υπουργείο δεν έκανε καμία ενέργεια. Και το χειρότερο είναι ότι πλέον έχουν απομείνει στο λιμάνι μόνο τρεις πλοηγοί, εξαιτίας πολύ σοβαρής ασθένειας των άλλων« υποστήριξε ο κ.Καμπάκης. Κατά τον ίδιο, το φαινόμενο πλήττει τελικά και την οικονομία, καθώς μπορεί να «εκτρέψει« φορτία προς λιμάνια με ταχύτερες διαδικασίες, στερώντας πολύτιμα έσοδα από το δημόσιο._