Το γενετικό υλικό από τον ακέραιο νεκρό που βρέθηκε στην Αμφίπολη θα μεταφερθεί σε ειδικό εργαστήριο για έλεγχο προκειμένου να προκύψουν τα πρώτα στοιχεία σχετικά με την ταυτότητα αλλά και την διακρίβωση της ακριβούς ηλικίας του.
Όπως τονίστηκε κατά την παρουσίαση των συγκλονιστικών ευρημάτων από την αρχαιολογική ομάδα της Κατερίνας Περιστέρη, θα γίνουν όλες οι έρευνες τις οποίες απαιτεί η σύγχρονη επιστήμη, ώστε να μπορεί κανείς να μιλήσει όσο το δυνατόν συντομότερα για την ηλικία του νεκρού αλλά και το ποιος είναι τελικά ο ένοικος του τάφου στην Αμφίπολη, που αποτελεί το φλέγον θέμα της παγκόσμιας αρχαιολογικής κοινότητας.
Όπως ανακοινώθηκε, στον τρίτο θάλαμο,βρέθηκε μεγάλος αυτοσχέδιος τάφος κατασκευασμένος από πορόλιθους, 1,60 μέτρα κάτω από το δάπεδο του τρίτου θαλάμου.
Επίσης εντός του τάφου παρατηρήθηκε επιμήκης βαθυνση πλάτους 0,54 και μήκους 2,35 μέτρων. Κατά την ενημέρωση των δημοσιογράφων αποκαλύφθηκε ότι εντός του τάφου υπήρχε ξύλινο φέρετρο, κάτι που αποδεικνύεται από περίπου 20 διάσπαρτα σιδερένια και χάλκινα καρφιά όπως επίσης οστέινα και γυάλινα διακοσμητικά του φερέτρου.
Εντός του τάφου δημιουργήθηκε μια επιμήκης βάθυνση πλάτους 0,54μ.και μήκους 2,35μ. Πρόκειται για τη θέση στην οποία τοποθετήθηκε ξύλινο φέρετρο. Βρέθηκαν, διάσπαρτα, σιδερένια και χάλκινα καρφιά, καθώς και οστέινα και γυάλινα διακοσμητικά στοιχεία του φερέτρου . Επισημαίνεται ότι το συνολικό ύψος του τρίτου θαλάμου από την κορυφή της θόλου έως τον πυθμένα του τάφου είναι 8,90μ.
Τονίζεται πως το ταφικό συγκρότημα στον λόφο Καστά είναι ένα δημόσιο έργο, που για την κατασκευή του χρησιμοποιήθηκε η μεγαλύτερη ποσότητα μαρμάρου, που έχει ποτέ χρησιμοποιηθεί στη Μακεδονία.
Το υπουργείο Πολιτισμού τονίζει ότι: Επομένως, αυτό το μνημείο αποτελεί μοναδική και πρωτότυπη σύνθεση ποικίλων χαρακτηριστικών. Είναι μια εξαιρετικά ακριβή κατασκευή, το κόστος της οποίας είναι προφανώς απίθανο να είχε αναληφθεί από ιδιώτη. Πιθανότατα, πρόκειται για μνημείο αφηρωϊσμένου νεκρού, δηλαδή, θνητού στον οποίον αποδόθηκαν λατρευτικές τιμές από την κοινωνία της εποχής του. Ο νεκρός ήταν εξέχουσα προσωπικότητα, καθώς μόνον έτσι εξηγείται η κατασκευή αυτού του μοναδικού ταφικού συγκροτήματος”.