Ξεπερνούν τα πεντακόσια τα σχολεία ανά την επικράτεια που τελούν υπό κατάληψη, ως ένδειξη διαμαρτυρίας ενάντια στο νέο σύστημα που εισάγει ο υπουργός Παιδείας, Ανδρέας Λοβέρδος. Οι μαθητές διαμαρτύρονται για την για την Τράπεζα Θεμάτων, το σύστημα των εξετάσεων στο Λύκειο, αλλά και τη γενικότερη κατάσταση που επικρατεί στην Παιδεία
Από την πλευρά της η ηγεσία του υπουργείου έχει τονίσει ότι σε περίπτωση που οι καταλήψεις διαρκέσουν περισσότερο από τρεις ημέρες, οι διδακτικές ώρες που θα χαθούν θα οδηγήσουν σε επιμήκυνση του διδακτικού έτους, ενώ δεν έχει αποκλείσει το ενδεχόμενο εισαγγελικής και αστυνομικής παρέμβασης.
Ο υπουργός Παιδείας τόνισε πως ενημερώθηκε ότι το φαινόμενο συνηθίζεται εν όψει της επετείου του Πολυτεχνείου και πρόσθεσε πως δεν έχει πρόβλημα με τις κινητοποιήσεις, έθεσε ωστόσο τα θέματα που προκύπτουν ως συνεπεία των καταλήψεων στα σχολεία.
«Τι γίνεται με το αναλυτικό διδακτικό πρόγραμμα μέσα στο έτος διότι μέχρι την 17η Νοεμβρίου είναι μισός μήνας διδακτικού έτους. Αν η κατάληψη επεκταθεί τι γίνεται; Η ύλη που θα πάει;» αναρωτήθηκε και πρόσθεσε πως σε μία δύσκολη χρονιά ξεκινάει μία σειρά κινητοποιήσεων που έρχεται σε αντίθεση με αυτό που πρέπει να πάρουν οι μαθητές από το σχολείο, αυτό που πρέπει να διδάξουν οι καθηγητές. «Αυτό είναι ένα μεγάλο πρόβλημα και το γεγονός ότι επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο δεν με ενδιαφέρει. Πρέπει να αναλογιστούμε τι πρόβλημα δημιουργείται στα παιδιά και τη μαθητική κοινότητα» ανέφερε ο κ. Λοβέρδος προειδοποιώντας πως «υπάρχει προεδρικό διάταγμα που ρυθμίζει τι ισχύει σε αυτές τις περιπτώσεις».
Σημειώνεται ότι το ΠΔ το οποίο επικαλέστηκε ο υπουργός προβλέπει ότι μετά από τρεις ημέρες κατάληψης μπορεί να ενεργοποιηθούν μέτρα αντιμετώπισης απώλειας της διδακτικής ύλης, όπως το να γίνεται μάθημα το Σαββατοκύριακο, τις αργίες, τα Χριστούγεννα και το Πάσχα, να διακοπούν οι παράλληλες δραστηριότητες όπως και οι εκδρομές.
Στο Facebook έχει δημιουργηθεί σελίδα με τον τίτλο « ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΚΑΤΑΛΗΨΗ, ΟΧΙ ΣΤΟ ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ», από όπου οι μαθητικές καταλήψεις συντονίζονται, ενώ οι μαθητές μαθαίνουν τα νέα από τα άλλα σχολεία.
Στην ιστοσελίδα http://lemeoxistoneosysthma.blogspot.gr/ έχει αναρτηθεί το ακόλουθο κείμενο:
«Θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το εκπαιδευτικό μας σύστημα και έτσι ενημερωμένοι όλοι και ενωμένοι να δώσουμε τον αγώνα μας για ότι καλύτερο μπορούμε. Έρχεται το νέο σύστημα του Λύκειο με την τράπεζα θεμάτων. εκεί όπου παραμερίζεται και ο μαθητής και η κριτική σκέψη του αλλά και οι καθηγητές, κι όλοι απλά γίνονται εκτελεστικά όργανα προκαθορισμένων οδηγιών, εργαλεία ενός απρόσωπου αναλυτικού προγράμματος.
Ο καθηγητής χάνει το δικαίωμα να διαχειριστεί την ύλη του ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες της τάξης του και τρέχουν όλοι μαζί – και ιδιαίτερα οι μαθητές – σε σχολεία και φροντιστήρια, επιβαρύνοντας τους γονείς τους οικονομικά για να καλύψουν την πολυπόθητη ύλη και να ανταποκριθούν στις εξετάσεις.
Η γνώση που μας δίνεται δεν είναι πια προσωπική και προσαρμοσμένη στις προσωπικές ανάγκες αλλά είναι μια γνώση όχι για την μάθηση αλλά για τις επιδόσεις, τυποποιημένη, που όσοι πειθαρχήσουν και την παπαγαλισουν θα είναι έτοιμοι για να καταλάβουν θέσεις στην αγορά. Όσοι θελήσουν να κοιτάξουν και λίγο πιο πίσω από τις σελίδες του βιβλίου είναι οι απροσάρμοστοι, οι ενοχλητικοί. Όσοι δεν έχουν τα χρήματα για τα φροντιστήρια που είναι πια απαραίτητα είναι οι “άτυχοι” που δεν χωρούν στο εξελιγμένο μας εκπαιδευτικό σύστημα.
Μετά από όλα αυτά θεωρώ απαραίτητο να ακουστεί η φωνή μας , που δεν είναι η φωνή της τεμπελιάς και του να χάσουμε μάθημα αλλά η φοβισμένη φωνή μας γι’ όλα αυτά που θα έρθουν για εμάς χωρίς να μας ρωτήσουν και χωρίς να μας υπολογίζουν. θα πρέπει να είναι ένας αγώνας κόπος».