Μια πρωτόγνωρη κατάσταση φαίνεται ότι αντιμετωπίζει ένα Γυμνάσιο μέσα στην πόλη της Ξάνθης καθώς το 15μελές συμβούλιο καθώς και τα 5μελή συμβούλια του σχολείου αποφάσισαν «αποχή» από τα μαθήματα της Παρασκευής επικαλούμενα την «απαθή στάση που τήρησε η διεύθυνση του σχολείου σε σοβαρό περιστατικό σεξουαλικής επίθεσης».
Σύμφωνα με πληροφορίες του xanthi2.gr, μια μαθήτρια έπεσε θύμα προσβολής της γενετήσιας αξιοπρέπειάς της από έναν συμμαθητή της την Πέμπτη και αφού την είχε κλείσει μέσα στην τάξη. Η μαθήτρια έβαλε τα κλάματα και μια συμμαθήτριά της κατάφερε να ανοίξει την πόρτα ώστε να βγει έξω. Άμεσα το γεγονός καταγγέλθηκε στη διεύθυνση αλλά, όπως υποστηρίζουν οι μαθητές, η απάντηση που πήραν ήταν ότι το θύμα είναι συνυπεύθυνο «επειδή ήταν ντυμένη προκλητικά». Παρόμοια επιχειρηματολογία φέρεται να αναπτύχθηκε και στο σύλλογο διδασκόντων, όπου έγινε γνωστό ότι ο μαθητής τιμωρείται με το «μίνιμουμ» της ημερήσιας αποβολής.
Ξάνθη: Αντιδράσεις όλων των μαθητών στην επίθεση
Το ζήτημα προκαλεί σφοδρές αντιδράσεις στους μαθητές που αποφάσισαν αποχή από τα μαθήματα της Παρασκευής σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τη στάση του σχολείου, όπως αναφέρεται στην επικοινωνία τους μέσω των κοινωνικών δικτύων. Όπως υποστηρίζουν από την πλευρά τους, η απάντηση αυτή αναπαράγει παρωχημένα πατριαρχικά στερεότυπα που προσβάλλουν τις γυναίκες και συνιστά έμμεση επιβράβευση της σεξουαλικής βίας.
Δεδομένης και της ευαισθησίας της κοινωνίας σε θέματα σεξουαλικής βίας τον τελευταίο καιρό, η αντίδραση των μαθητών προσλαμβάνει σημαντικές διαστάσεις και, εφόσον τα γεγονότα επιβεβαιώνονται και από άλλες πλευρές, θα είναι κρίσιμη και μια τοποθέτηση από την πλευρά του σχολείου.
Τι υποστηρίζει το σχολείο για την σεξουαλική παρενόχληση
Από την πλευρά του σχολείου δεν υπάρχει κάποια επίσημη τοποθέτηση αλλά αφήνεται να εννοηθεί η άποψη πως η υπόθεση δεν έχει αναδειχθεί στις πραγματικές της διαστάσεις καθώς και ότι ο θόρυβος που προκλήθηκε δεν αντιστοιχεί στη σοβαρότητα της υπόθεσης.
Παράλληλα, σημειώνεται ότι το περιστατικό διερευνάται για την πιθανή εμπλοκή και άλλων μαθητών και ότι επιδιώκεται επικοινωνία με τη μαθητική κοινότητα.