Για τις προτεραιότητες του υπουργείου Πολιτισμού, το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης και την άνθιση του κινηματογράφου στην Ελλάδα, μίλησε σήμερα η υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Άντζελα Γκερέκου στους δημοσιογράφους, σε ενημέρωση που πραγματοποιήθηκε στο καφέ του Νομισματικού Μουσείου.
Πρώτο θέμα στην «ατζέντα» της συζήτησης ήταν το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ). «Δεν υπάρχει θέμα αλλαγής της καλλιτεχνικής διεύθυνσης του ΕΜΣΤ. Κανείς δεν θέλει να υπάρξει και ούτε θα υπάρξει θέμα με την κ. Άννα Καφέτση, η οποία έχει κάνει την καλλιτεχνική δουλειά με τόσο αφοσίωση και προσπάθεια», δήλωσε μεταξύ άλλων η κ. Γκερέκου, ενώ επεσήμανε ότι ενδεχομένως υπάρξουν αλλαγές στο ΔΣ ή στις μουσειολογικές μελέτες, ώστε να διευκολυνθεί η όλη διαδικασία. «Τις επόμενες μέρες αυτά θα λυθούν ώστε να απεμπλακούν οποιεσδήποτε αγκυλώσεις υπάρχουν», τόνισε, ενώ δεν θέλησε να προσδιορίσει χρονικά το θέμα του ανοίγματος του ΕΜΣΤ: «Επιθυμούμε το συντομότερο δυνατόν το ΕΜΣΤ να έχει τα εγκαίνια που του αξίζουν, να ανοίξει δηλαδή συνολικά και όχι τμηματικά». Επίσης, ανακοίνωσε ότι υπάρχει ήδη ειλημμένη απόφαση για χρηματοδότηση ώστε να διευθετηθούν οι εκκρεμότητες.
Ως δεύτερη προτεραιότητα, η κ. Γκερέκου έθεσε το θέμα προσέλκυσης και διευκόλυνσης κινηματογραφικών παραγωγών, διεθνών και εγχώριων, μέσα από ένα νέο θεσμικό πλαίσιο. «Ετοιμάζεται μια νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση μαζί με το υπουργείο Οικονομικών, που στην ουσία θα ενοποιεί επτά ΚΥΑ που έχουν δημιουργηθεί από το 2012. Μέσα σε δύο βδομάδες, η ΚΥΑ αυτή θα είναι έτοιμη και θα περάσει από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο», δήλωσε η υφυπουργός, αναφέροντας ότι πρόκειται για ένα ευέλικτο σχήμα, μιας σειράς βημάτων που θα γνωστοποιούνται στους ενδιαφερόμενους μέσα από ένα e-portal στην ιστοσελίδα του ΥΠΠΟΑ, και ξεκαθαρίζοντας ότι για τη λειτουργία του κόμβου δεν θα χρειαστεί κανένα επιπλέον κόστος. «Θα ενεργοποιηθεί από δομές που υπάρχουν ήδη», σημείωσε.
Με αυτόν τον τρόπο, προωθείται η κατάργηση της περίπλοκης διαδικασίας που καθυστερούσε την αδειοδότηση κινηματογράφησης και φωτογράφισης σε μνημεία, αρχαιολογικούς χώρους, μουσεία και εποπτευόμενους φορείς του Υπουργείου. Όπως είπε η κ Γκερέκου, μέχρι σήμερα η οποιαδήποτε λήψη απαιτούσε την έγκριση της τοπικής Εφορείας Αρχαιοτήτων, των αρμόδιων Διευθύνσεων του ΥΠΠΟ και του ΚΑΣ. Με το νέο θεσμικό πλαίσιο, ο ενδιαφερόμενος μέσα σε δέκα ημέρες θα μπορεί να παίρνει την άδεια που χρειάζεται από την τοπική Εφορεία, «πάντα με γνώμονα τον σεβασμό στα μνημεία και την προβολή της χώρας». «Η Εφορεία θα γνωρίζει ακριβώς πότε θα μπορεί να λέει ναι και πότε όχι», δήλωσε η υφυπουργός, ενώ η παλιά διαδικασία των τριών σταδίων (εφορείας, διευθύνσεων, ΚΑΣ) θα διατηρηθεί για τα μνημεία που προστατεύονται από την UNESCO, όπως η Ακρόπολη.
Στο ίδιο πνεύμα, που θέτει ως επίκεντρο την ενίσχυση της κινηματογραφικής και οπτικοακουστικής τέχνης, βρίσκονται και οι πρωτοβουλίες για τη δημιουργία στο ΥΠΠΟΑ μιας υπηρεσίας τύπου Film Commission, με σκοπό τη διευκόλυνση των ξένων παραγωγών, την υλοποίηση του νόμου για το 1,5% -που αφορά τα ακαθάριστα έσοδα των καναλιών-, καθώς και για την ύπαρξη οικονομικών και φορολογικών κινήτρων.
Τέλος, η κ. Γκερέκου μίλησε για ενίσχυση της Καμεράτας με χρηματοδότηση -«ήδη έχουν δοθεί 100.000 ευρώ και πρόκειται να διατεθούν άμεσα κι άλλα 100.000»-, με την επιδίωξη να ανεβαίνουν στα εθνικά θέατρα έργα που έχουν βραβευτεί, ενώ πληροφόρησε ότι μελετάται ένα θεσμικό πλαίσιο για τον εκσυγχρονισμό των χορηγιών.