Σε κίνδυνο τίθεται η ομαλή μεταφορά, με λεωφορεία, 5.000 μαθητών στα σχολεία του νομού Θεσσαλονίκης, καθώς οι απλήρωτοι -από το 2012- μεταφορείς εκφράζουν οικονομική αδυναμία να συνεχίσουν τα δρομολόγια, αν δεν τους καταβληθούν τα οφειλόμενα. Μάλιστα, την Παρασκευή 16 Μαΐου προχωρούν σε γενική συνέλευση, προκειμένου να αποφασίσουν την αναστολή -ή μη- της εκτέλεσης του έργου τους.
«Σήμερα, η μεταφορά των μαθητών στον νομό Θεσσαλονίκης γίνεται με περίπου 200 λεωφορεία, αλλά το 80% των συναδέλφων, που κάνουν αυτή τη δουλειά, είναι απλήρωτοι από το 2012. Έχουμε Μάιο του 2014 και δεν έχουμε ακόμη πληρωθεί το 2012 και το 2013», σημειώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του Συνδέσμου Πρακτόρων Τουρισμού Μακεδονίας-Θράκης, Μιχάλης Πεζίκογλου. Κατά τον ίδιο, το πρόβλημα που ανέκυψε οφείλεται «στην ανικανότητα των αρμόδιων φορέων να ανταποκριθούν επαρκώς στις υποχρεώσεις που απορρέουν από την εκτέλεση των ενταλμάτων πληρωμής».
Όπως ισχυρίζεται, παρά τις αρχικές διαβεβαιώσεις των υπουργείων Οικονομικών και Παιδείας, αλλά και της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, ότι θα καταβάλουν τα εντάλματα πληρωμής για τη σχολική περίοδο 2012-2013, κάτι τέτοιο δεν κατέστη εφικτό μέχρι σήμερα, διότι η πίστωση δεν εγκρίθηκε από την επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης (ΥΜΑΘ). Κι αυτό παρά την πρόσφατη εισήγηση της υπηρεσίας Δημοσιονομικού Ελέγχου (ΥΔΕ) του υπουργείου Οικονομικών για θεώρηση των σχετικών ενταλμάτων.
«Λόγω της ασυνεννοησίας της επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο ΥΜΑΘ και της ΥΔΕ, δεκάδες επαγγελματίες του κλάδου βρίσκονται και πάλι κυριολεκτικά στον αέρα, αναμένοντας την έγκριση των σχετικών ενταλμάτων από το κλιμάκιο Ι του Ελεγκτικού Συνεδρίου και της 26ης διεύθυνσης του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους. Καλούμε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και την Πολιτεία να μεριμνήσουν για την καταβολή των ενταλμάτων πληρωμής», προσθέτει ο κ.Πεζίκογλου, σύμφωνα με τον οποίο το θέμα τελικά σίγουρα θα λυθεί, αλλά οι επαγγελματίες του κλάδου, απλήρωτοι για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα, δεν μπορούν πλέον να αντεπεξέλθουν στην οικονομική πίεση.