Το πρωί της Δευτέρας (11/5) έγινε το δεύτερο βήμα επιστροφής στη νέα κανονικότητα έτσι ώστε να αφήσουμε πίσω μας την εποχή της καραντίνας και των περιορισμών που επιβλήθηκαν λόγω της πανδημίας του κορονοϊού. Ήταν η πρώτη ημέρα λειτουργίας για τα καταστήματα λιανικού εμπορίου. Οι επιχειρηματίες ανέβασαν ρολά και το καταναλωτικό κοινό έστω και διστακτικά βγήκε στους δρόμους όχι μόνο για να χαζέψει τις βιτρίνες αλλά και για να κάνει τα ψώνια του.
Γράφει η Σταυρούλα Πεταλιού
Πώς πήγε όμως η πρώτη μέρα επαναλειτουργίας των καταστημάτων της Αθήνας; Οι πελάτες ήταν μαζεμένοι; Τηρήθηκαν τα μέτρα προστασίας; Στα ερωτήματα του newsbeast.gr απάντησε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών Σταύρος Καφούνης.
Όπως χαρακτηριστικά τόνισε «το κλίμα ήταν καλό και οι καταστηματάρχες αλλά και οι πολίτες έδειχναν αρκετά ευδιάθετοι. Τα μέτρα, που έχουν επιβληθεί από την Πολιτεία με στόχο τον περιορισμό εξάπλωσης της πανδημίας του κορονοϊού, τηρήθηκαν αυστηρά κάτι το οποίο δείχνει πως ο κόσμος έχει συνετιστεί και θα συνεχίσει να τα τηρεί. Η άψογη λειτουργία της αγοράς τη Δευτέρα ανέδειξε τη μεγάλη ωριμότητα της Ελληνικής κοινωνίας και της αποτελεσματικής συνεργασίας όλων μας».
«Οι επιχειρηματίες και το καταναλωτικό κοινό προσπαθούν διστακτικά, να αναζητήσουν τα ”βήματά” τους στη νέα κανονικότητα. Η καταναλωτική κίνηση, όπως αναμενόταν, ήταν μουδιασμένη και οι πωλήσεις της πρώτης ημέρας είχαν σίγουρα αρνητικό πρόσημο. Η διστακτικότητα επιβεβαιώθηκε ειδικά από την πλευρά των πελατών αλλά δεν μπορούμε ακόμη να μιλήσουμε με αριθμούς. Αναμένουμε να ολοκληρωθεί η εβδομάδα έτσι ώστε να ξέρουμε σε τι επίπεδα κινήθηκε ο τζίρος των επιχειρήσεων» επεσήμανε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών.
«Ο εμπορικός κλάδος που έχει πληγεί περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο, έχει ανάγκη από την άμεση εφαρμογή των μέτρων στήριξης, αφ’ ενός για τη μείωση των λειτουργικών εξόδων των επιχειρήσεων και αφ’ ετέρου για την ενίσχυση της ιδιωτικής κατανάλωσης. Φοροελαφρύνσεις, ενοίκια και χρηματοδοτικά εργαλεία, αποτελούν τους τρεις κύριους άξονες που θα βοηθήσουν την επιβίωση χιλιάδων επιχειρήσεων και την διατήρηση των αντίστοιχων θέσεων εργασίας που τόσο έχουμε ανάγκη» συμπλήρωσε.
Σε ποια καταστήματα παρατηρήθηκε μεγαλύτερη κίνηση
Οι καταναλωτές σύμφωνα με τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών προχώρησαν σε αγορές κυρίως σε καταστήματα ένδυσης και υπόδησης. «Πρόκειται για αγαθά που αυτό το διάστημα τους είχαν λείψει» σημείωσε χαρακτηριστικά ο Σταύρος Καφούνης.
Πώς γίνονται οι δοκιμές ρούχων και παπουτσιών
Οι δοκιμές ρούχων και παπουτσιών πλέον γίνονται πιο προσεκτικά απ΄ότι στο παρελθόν. Χρησιμοποιούνται καλτσάκια μίας χρήσης και τα παπούτσια καθαρίζονται με ειδικά αντισηπτικά μαντιλάκια. Με ατμοκαθαριστές αλλά και συσκευές με ακτίνες UVC οι εργαζόμενοι καθαρίζουν τα ρούχα αμέσως μόλις βγει κάποιος από το δοκιμαστήριο, πριν τα τοποθετήσουν ξανά στη θέση τους.
Οι καταστηματάρχες είναι εφοδιασμένοι με αντισηπτικά, μάσκες και γάντια ενώ οι καταναλωτές που εισέρχονται στα καταστήματα πρέπει να φορούν μάσκα και να κρατούν αποστάσεις ο ένας από τον άλλον. Παράλληλα, σε κάθε μαγαζί υπάρχει βάση των τετραγωνικών μέγιστος αριθμός ατόμων που μπορούν να εισέλθουν στο εσωτερικό του.
Βίντεο – Φωτογραφίες: Γιάννης Κέμμος