Η Θεσσαλονίκη έχει μόλις αποκτήσει ένα νέο πορτρέτο, που δεσπόζει σε ένα από τα κεντρικότερα σημεία της πόλης. Μια δουλειά- αντικείμενο προσφοράς, που στόχο είχε να «δημιουργήσει το πορτρέτο της Θεσσαλονίκης», την εικόνα δηλαδή μιας νεαρής κοπέλας, «ενός καθημερινού, φρέσκου, νεανικού προσώπου, περιτριγυρισμένου από χρώματα» όπως εξήγησε περιγράφοντας την κεντρική ιδέα του νέου mural της πόλης, στην πλαϊνή όψη οικοδομής στη συμβολή των οδών Δ.Γούναρη και Αλ. Σβώλου, ο συνδημιουργός της, Αργύρης Σαρασλανίδης, ένας καλλιτέχνης μεγάλων τοιχογραφιών με καριέρα και στην Ελλάδα, αλλά και σε όλο τον κόσμο, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ- ΜΠΕ, Πρακτορείο 104,9FM. «Έχουμε κάνει πολλές δουλειές του τύπου και στη Θεσσαλονίκη και σε άλλα σημεία της Ελλάδας αλλά και στο εξωτερικό» πρόσθεσε ο κ. Σαρασλανίδης.
«Η Ναυαρίνου είναι ένα από τα αγαπημένα σημεία της πόλης για εμένα, αλλά και για το καλλιτεχνικό μου alter ego, συνδημιουργό του έργου, τη Σιμόνη Φοντάνα (σ.σ καλλιτεχνικά Simoni Fontana). Είναι μια γειτονιά στην οποία είχαμε και οι δύο ζήσει παλαιότερα, ένα νεανικό, όπως και ιστορικό, σταυροδρόμι της Θεσσαλονίκης, οπότε όταν πριν από λίγο καιρό ενημερωθήκαμε για τη συντήρηση του κτιρίου στο οποίο δημιουργήσαμε το mural, δράσαμε και σε συνεργασία με τον κ.Βασίλη Κετέν που έκανε τη χορηγία για τις σκαλωσιές, προσφέραμε αυτό το έργο στην πόλη» εξηγεί ο κ.Σαρασλανίδης, επισημαίνοντας πως δημιουργίες του συγκεκριμένου καλλιτεχνικού διδύμου, αλλά και των συνεργατών του, υπάρχουν σε πλείστα σημεία της Θεσσαλονίκης όπως και χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά.
Ο κ. Σαρασλανίδης περιέγραψε έτσι πως για να ετοιμαστεί η νέα δημιουργία που έχει ξεπροβάλει από τους δρόμους της Θεσσαλονίκης, ετοίμασε τα σχήματα και τις δομές γύρω από το πρόσωπο της «Θεσσαλονίκης», με την καλλιτέχνιδα Simoni Fontana να να έχει σχεδιάσει και να δημιουργεί το πρόσωπο καθεαυτό της μεγάλης κλίμακας τοιχογραφίας. «Τα χρώματα και τα σχήματα δίνουν μια ενέργεια που είναι και αντιπροσωπευτική της διαχρονικότητας της Ναυαρίνου στη Θεσσαλονίκη. Κρίναμε πως είναι ένας χώρος νεανικότητας και πρωτοπορίας για την πόλη και έτσι δημιουργήσαμε τη συγκεκριμένη τοιχογραφία» εξήγησε ο Έλληνας καλλιτέχνης.
Μια «χαμηλού κόστους αισθητική αναβάθμιση πόλης»
«Πρόκειται για μια low cost (χαμηλού κόστους) αναβάθμιση μιας πόλης», απάντησε ερωτηθείς για το εάν ένας τέτοιος χαρακτηρισμός -low cost παρέμβαση αναβάθμισης- θα είχε βάση ο κ. Σαρασλανίδης και πρόσθεσε πως ένα mural -όπως ορίζει η επικρατούσα ορολογία για μια τοιχογραφία τέτοιου τύπου- «για πόλεις όπως και η Θεσσαλονίκη και με τον τρόπο με τον οποίο έχουν χτιστεί» είναι η καλύτερη λύση για μια αισθητική βελτίωση με ελάχιστο κόστος. «Κτίρια αυτού του είδους όπως το συγκεκριμένο, στο οποίο δημιουργήσαμε το mural είναι τα ιδανικότερα για να λειτουργήσουν ως χαμηλού κόστους αναβάθμιση» της κάθε πόλης, προσθέτει ο κ. Σαρασλανίδης.
«Έχω δει προσωπικά περιοχές να αναβαθμίζονται αισθητικά σε πόλεις όπως το Μαϊάμι ή το Λονδίνο, είναι κάτι που αναβαθμίζει γειτονιές, τις κάνει ακόμη και πόλους τουρισμού, μπορείς να τις μετατρέψεις σε περιοχές επίκεντρα τουρισμού street art ακόμη», θα προσθέσει ο Έλληνας καλλιτέχνης με τη διεθνή καριέρα αφού mural του και των συνεργατών του υπάρχουν όπως αναφέρει «σε πόλεις της Ευρώπης και των ΗΠΑ». «Μπορείς να κάνεις πολλά με τη street art (σ.σ σε επίπεδο πόλης/αυτοδιοίκησης) αν έχεις ένα καλό πλάνο» καταλήγει ο κ. Σαρασλανίδης.