Σύσκεψη για την επέκταση του προαστιακού σιδηροδρόμου της Πάτρας που σήμερα εξυπηρετεί σε καθημερινή βάση περισσότερους από 8.000 επιβάτες, πραγματοποιήθηκε στην περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος, με την παρουσία του προέδρου του ΟΣΕ Παναγιώτη Θεοφανόπουλου και του προέδρου της ΕΡΓΟΣΕ Κώστα Σπηλιόπουλου.
Όπως δήλωσε κατά την διάρκεια της σύσκεψης ο περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδος Απόστολος Κατσιφάρας, «η περιφέρεια είναι καθ’ όλα έτοιμη να προχωρήσει άμεσα στις απαραίτητες ενέργειες, ώστε να ενταχθεί το έργο του προαστιακού σιδηροδρόμου από την Πάτρα έως την Κάτω Αχαΐα, για συγχρηματοδότηση στο ΠΕΠ Δυτικής Ελλάδας». Παράλληλα, επεσήμανε την ανάγκη να υπάρξει συνεργασία των εμπλεκόμενων φορέων, προκειμένου το έργο να μπορέσει να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, όσο το δυνατόν πιο σύντομα. Ακόμη ο περιφερειάρχης ανέφερε, ότι «εμείς είμαστε έτοιμοι μέσα σε δέκα ημέρες να βγάλουμε την πρόσκληση σύμφωνα με τους όρους και τους πόρους του ΕΣΠΑ». Προϋπόθεση, όμως, πρόσθεσε «για να προχωρήσουμε άμεσα είναι κυρίως η τεχνική ολοκλήρωση των μελετών και να ελέγξει τα τεχνικά δελτία η Διαχειριστική Αρχή η οποία θα έχει την ευθύνη της αξιολόγησης.»
Από την πλευρά, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, του ο πρόεδρος της ΕΡΓΟΣΕ Κώστας Σπηλιόπουλος τόνισε ότι «μέσα από τη συνεργασία θα καταφέρουμε να προχωρήσουμε το έργο», ενώ πρόσθεσε πως «το τρένο δεν πρόκειται να σταματήσει στην Πάτρα». «Στόχος μας» τόνισε ο Κώστας Σπηλιόπουλος, «είναι να προχωρήσει και στην Ηλεία, αλλά και να φθάσει μέχρι την Καλαμάτα. Πιστεύω πως πρέπει να υπάρχει συναίνεση για να γίνει το έργο και να προχωρήσει άμεσα, εντός των χρονικών ορίων που διαθέτουμε».
Απαντώντας στο ερώτημα που έθεσε ο περιφερειάρχης Απόστολος Κατσιφάρας, για το τι μέλλει γενέσθαι με την ιδιωτικοποίηση του σιδηροδρόμου, μέσω του ΤΑΙΠΕΔ, ο πρόεδρος του ΟΣΕ Παναγιώτης Θεοφανόπουλος, ανέφερε μεταξύ άλλων: «Το έργο που θέλουμε να κάνουμε, εκτός από τη σημειολογική αναγνώριση που θα έχει από την κοινωνία της Πάτρας, θα πρέπει να δούμε αν είναι μετρήσιμα βιώσιμο ώστε να μην χαθεί τόσο δημόσιο χρήμα. Και αυτό γιατί αν υπάρξει ένας πιθανός αγοραστής μέσω ΤΑΙΠΕΔ, τότε αυτός θα είναι που θα κρίνει αν τον συμφέρει οικονομικά και εμείς θα πρέπει ήδη να έχουμε κάνει αυτή την πρόβλεψη».
Επίσης ο Π. Θεοφανόπουλος υπογράμμισε, «θα πρέπει να δούμε και κάποια πρακτικά ζητήματα, όπως είναι ο περιορισμός των στάσεων στο τμήμα Πάτρα – Κάτω Αχαΐα που θέλουμε να δημιουργήσουμε, να μειώσουμε ή ακόμα και να κλείσουμε ισόπεδες διαβάσεις, προκειμένου να μειώσουμε το χρόνο της διαδρομής».
Από την πλευρά του ο δήμαρχος Πατρέων Γιάννης Δημαράς, εξέφρασε την ικανοποίησή του για το αποτέλεσμα της σύσκεψης και πρόσθεσε ότι ο δήμος θα συνεχίσει να βοηθά με τις τεχνικές υπηρεσίες του τον ΟΣΕ, ο οποίος θα είναι ο κύριος του έργου και ο φορέας υλοποίησής του, ώστε σε δέκα μέρες το έργο να έχει συγκεκριμένο και ακριβή προϋπολογισμό».