Έλλειψη προσωπικού και ασθενοφόρων είναι τα βασικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει το ΕΚΑΒ. Ανά βάρδια, 55 με 65 ασθενοφόρα, σε κάποια από τα οποία ο «κινητήρας λειτουργεί 24 ώρες», καλούνται να αντιμετωπίσουν 1.000 περιστατικά ημερησίως.
Ρεπορτάζ: Ειρήνη Μιλή
«Πανελλαδικά οι διασώστες είναι περίπου 3.700 σε σύνολο 4.000 εργαζομένων. Στην Ευρώπη υπάρχουν χώρες με μικρότερο πληθυσμό από εμάς, όπως η Φινλανδία και η Βουλγαρία που έχουν διπλάσιο προσωπικό», αναφέρει χαρακτηριστικά στο Newsbeast.gr ο εκπρόσωπος των εργαζομένων ΕΚΑΒ, διασώστης πληρώματος ασθενοφόρου και οργανωτικός γραμματέα του σωματείου ΕΚΑΒ Αθηνών, Σταύρος Παπαδήμας. «Η ανακύκλωση προσωπικού από μεταθέσεις δεν λύνει το πρόβλημα», τονίζει.
«Τα προβλήματα στην Αττική είναι αυτά που έχουμε εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Η έλλειψη προσωπικού, η οποία συνεχίζεται, διότι από το 2004 που ξεκίνησε μια μεγάλη ανάπτυξη του ΕΚΑΒ ενόψει και των Ολυμπιακών Αγώνων, φτάσαμε στο 2010 που μπήκαμε στη διαδικασία των μνημονίων και σταματήσαμε τις πολλές προσλήψεις με αποτέλεσμα να μην έχουμε ούτε αναπληρώσεις αυτών των ανθρώπων που έφυγαν με σύνταξη και επειδή το ΕΚΑΒ Αθήνας έγινε μια δεξαμενή μεταθέσεων λόγω της πανελλαδικής ανάπτυξης, χάσαμε πολύ προσωπικό από το οποίο βέβαια ωφελήθηκαν άλλες περιοχές, εδώ δεν μπορούσαμε να πληρωθούμε κατάλληλα ώστε να βγάζουμε τον απαραίτητο αριθμό ασθενοφόρων.
Δηλαδή στην Αθήνα έχουμε 55 με 65 ασθενοφόρα το πρωί και το απόγευμα και γύρω στα 30 με 35 τη νύχτα και αυτό μεταβάλλεται ανάλογα με τις άδειες. Πιστεύω ότι θα χρειαζόμασταν τουλάχιστον γύρω στα 80 για να μπορούμε να αντιμετωπίζουμε τα έκτακτα περιστατικά. Βέβαια, σύμφωνα με τα διεθνή στάνταρ, θα έπρεπε να έχουμε 100 ανά βάρδια την ημέρα και 80 τη νύχτα. Άλλο ένα πρόβλημα είναι οι βλάβες των οχημάτων. Να σκεφτείτε ότι στην Αθήνα πριν λίγα χρόνια είχαμε γύρω στις 800 διακομίσεις, τώρα έχουν ξεπεράσει τις 1.000 την ημέρα και αυτό οφείλεται στην έλλειψη προσωπικού.
Ο φόρτος εργασίας αυξάνεται και το προσωπικό μένει το ίδιο ή και λιγότερο. Καταλαβαίνετε ότι, όπως και οι άνθρωποι, έτσι καταπονούνται και τα αυτοκίνητα γι’ αυτό έχουμε και πολλές βλάβες. Υπάρχουν ασθενοφόρα που ο κινητήρας κλείνει μόνο όταν φτάνουν στα νοσοκομεία ή όταν παραλαμβάνουν τον ασθενή, δηλαδή λειτουργούν 24 ώρες.
Αν η πολιτεία θέλει το ΕΚΑΒ να έχει μια μεγάλη πληθυσμιακή κάλυψη και σε ασθενοφόρα, πρέπει να κάνει προσλήψεις, δεν υπάρχει άλλος δρόμος. Η ανακύκλωση προσωπικού από μεταθέσεις δεν λύνει το πρόβλημα. Πανελλαδικά οι διασώστες είναι περίπου 3.700 σε σύνολο 4.000 εργαζομένων. Στην Ευρώπη υπάρχουν χώρες με μικρότερο πληθυσμό από εμάς όπως η Φινλανδία και η Βουλγαρία που έχουν διπλάσιο προσωπικού. Το βασικότερο είναι η αύξηση του προϋπολογισμού για τα λειτουργικά μας έξοδα, διότι τα έξοδα είναι πολλά».