Κόντρα στην πολιτική των συστηματικών περικοπών στην παιδεία πηγαίνει ο καθηγητής Παιδαγωγικής του ΑΠΘ, Γιώργος Τσιάκαλος, υποστηρίζοντας ότι η πιο σοβαρή επένδυση που πρέπει να κάνει η Ελλάδα για να βγει από την κρίση είναι στην παιδεία.
Όπως αναφέρει στην «Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία»: «Η Φινλανδία, χώρα που αντιμετώπισε βαθιά οικονομική κρίση στις αρχές της δεκαετίας του ’90, έκανε τεράστιες περικοπές σε όλους τους τομείς αλλά αύξησε τις δαπάνες και προχώρησε σε μεταρρυθμίσεις στον τομέα που ονόμασε “εκπαίδευση, έρευνα, καινοτομία”. Σήμερα ανήκει στις οικονομικά πιο ισχυρές χώρες της Ευρώπης. Είναι φανερό ότι κάτι αντίστοιχο χρειάζεται η Ελλάδα και είναι βέβαιο ότι μόνο η επένδυση στην εκπαίδευση εγγυάται σταθερή και αειφόρο ανάπτυξη».
Ο καθηγητής χαρακτηρίζει ως «άσχετους» αυτούς που επιμένουν στην απόλυση των εκπαιδευτικών με το επιχείρημα ότι οι διεθνείς στατιστικές δείχνουν ότι η δική μας αναλογία εκπαιδευτικών/μαθητών είναι δήθεν από τις καλύτερες στην Ευρώπη.
«Ο δείκτης αυτός σχετίζεται κυρίως με τον αριθμό των ωρών διδασκαλίας των μαθητών. Έτσι, αν έχουμε δύο εκπαιδευτικά συστήματα με τον ίδιο αριθμό μαθητών, την ίδια κατανομή και τις ίδιες διδακτικές υποχρεώσεις των εκπαιδευτικών, αλλά με τη διαφορά ότι στο πρώτο οι μαθητές φοιτούν 30 ώρες την εβδομάδα ενώ στο δεύτερο φοιτούν 35, τότε το δεύτερο θα παρουσιάζει μικρότερη αναλογία διδασκόντων/διδασκομένων κατά 14,5%. Αυτό συμβαίνει σε πολύ μεγάλο βαθμό στη δική μας χώρα τονίζει ο καθηγητής.