Πρωτοβουλία, αναλαμβάνει η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (ΟΦΑΕ) ώστε όλοι οι φορείς που εμπλέκονται άμεσα ή έμμεσα στην προώθηση των εξαγωγών να συγκροτήσουν «μέτωπο» και να θέσουν υπόψη της Πολιτείας, όλα εκείνα τα προβλήματα που δυσχεραίνουν την υλοποίησή τους, ζητώντας άμεσες και αποτελεσματικές λύσεις.
Αυτό γνωστοποιεί με ανακοίνωσή της η ομοσπονδία, σημειώνοντας ότι τα εμπόδια στην ομαλή ροή προϊόντων προς το εξωτερικό παραμένουν αν και η στήριξη των εξαγωγών αποτελεί πρωταρχικό στόχο της Πολιτείας, στην ιδιαίτερα δύσκολη οικονομική συγκυρία που διανύει η χώρα.
Η ΟΦΑΕ δηλώνει ότι έχει κατ΄ επανάληψη έχει ζητήσει από τις αρμόδιες αρχές την απλούστευση των διαδικασιών για τις μεταφορές, οι οποίες αφενός θα βελτιώσουν τους χρόνους παράδοσης των ελληνικών προϊόντων στο εξωτερικό και αφετέρου θα μειώσουν το κόστος.
Παρόλα αυτά όμως το κράτος επιβαρύνει με την στάση του και την αδυναμία επίλυσης απλών γραφειοκρατικών ζητημάτων, τις εξαγωγές και αφαιρώντας ανταγωνιστικότητα από την ελληνική οικονομία.
Ένα ζήτημα που έχει τεθεί, αλλά ποτέ δεν έχει αντιμετωπιστεί, είναι η διάθεση των αδειών διέλευσης τρίτων χωρών. Σήμερα αυτές διατίθενται από τα τελωνεία Ευζώνων, Δοϊράνης και Κήπων. Έτσι πολλοί αυτοκινητιστές αναγκάζονται να παρεκκλίνουν της διαδρομής τους για να την αποκτήσουν, αυξάνοντας χωρίς κανέναν απολύτως λόγο το κόστος αλλά και τον χρόνο μεταφοράς. Είναι χαρακτηριστικό ότι υπάρχουν περιπτώσεις που κάποιος αυτοκινητιστής είναι αναγκασμένος να διανύσει άσκοπα 500 χιλιόμετρα προκειμένου να αποκτήσει την άδεια.
Η ΟΦΑΕ σημειώνει ότι έχει ζητήσει κατ΄ επανάληψη από τις αρμόδιες αρχές να αναλάβει η ίδια την χορήγηση των αδειών, όπως άλλωστε συμβαίνει σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση και σε όλο τον κόσμο, όπου οι Ομοσπονδίες έχουν αναλάβει την χορήγηση των αδειών μαζί με τη διανομή δελτίων TIR.
Τέλος, αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση ότι η συντριπτική πλειονότητα των ελληνικών προϊόντων εξάγεται από τα τελωνεία Προμαχώνα και Ευζώνων και η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος ζητάει τη λειτουργία τους καθ΄ όλη τη διάρκεια του 24ώρου, 365 ημέρες τον χρόνο, στο πλαίσιο της πιλοτικής εφαρμογής του μέτρου που σχεδιάζει η κυβέρνηση για το τελωνείο Πειραιά.