Μήνυμα στα κινητά τους τηλέφωνα έλαβαν αρκετοί από τον αριθμό έκτακτης ανάγκης 112, στο πλαίσιο της πιλοτικής δοκιμής που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή μετά τη θεομηνία που προκάλεσε τον θάνατο 7 ανθρώπων στη Χαλκιδική.
Η δοκιμαστική εφαρμογή του συστήματος έγινε στο κέντρο επιχειρήσεων της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας έτσι ώστε το προσεχές διάστημα να λειτουργεί πανελλαδικά.
Κάθε φορά που προκύπτουν ζητήματα έκτακτης ανάγκης οι πολίτες της περιοχής που έχει προσβληθεί ή αναμένεται να προσβληθεί τα επόμενα λεπτά, θα λαμβάνουν στο κινητό τους τηλέφωνο ένα μήνυμα γραπτό SMS που θα τους προειδοποιεί να προφυλαχθούν. Το σύστημα θα λειτουργεί ανεξαρτήτου εταιρείας κινητής τηλεφωνίας που έχει ο καθένας, ενώ θα το λαμβάνουν και οι τουρίστες.
Γενικότερα αποδέκτες της προειδοποίησης θα είναι όσοι έχουν κινητό τηλέφωνο και θα είναι γραμμένο στα ελληνικά και τα αγγλικά. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι τα θύματα της προχθεσινής φονικής κακοκαιρίας στη Χαλκιδική ήταν όλα ξένοι τουρίστες που είχαν έρθει στη χώρα μας για διακοπές και δεν γνώριζαν για την θεομηνία που ερχόταν.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι κι άλλες φορές στο παρελθόν έχει γίνει συζήτηση για την ενεργοποίησή του, αλλά πάντα έμπλεκε στα γρανάζια της γραφειοκρατίας. Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι το σχετικό έργο δημοπρατήθηκε τον Νοέμβριο του μακρινού 2011, η πρώτη σύμβαση υπεγράφη τον Ιούνιο του 2014 για μια αρχική περίοδο εφαρμογής 19 μηνών που παρήλθε χωρίς απτά αποτελέσματα.
Πέρυσι που ξανάγινε η σχετική κουβέντα μετά την πυρκαγιά στο Μάτι που άφησε πίσω της 102 νεκρούς, ο ευρωβουλευτής Νίκος Ανδρουλάκης είχε καταθέσει σχετική ερώτηση στις Βρυξέλλες και η Κομισιόν του είχε απαντήσει ότι αυτό που περιμένουμε είναι να τεθεί σε λειτουργία το 112 μέχρι και τις 31 Δεκεμβρίου του 2019, τουτέστιν εντός των επομένων 5,5 μηνών.