Τα 2/3 των παιδιών που έχουν υποστεί βία, είτε μέσα στο χώρο του σχολείο είτε έξω από αυτόν, δεν μιλούν για την εμπειρία τους, γιατί φοβούνται ή γιατί αισθάνονται αβοήθητα.
Αυτό επισήμανε ο Συνήγορος του Παιδιού, Γιώργος Μόσχος, σε εκδήλωση που οργανώθηκε στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου, με πρωτοβουλία του Παρατηρητηρίου για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα.
Ομιλητές εκτός από τον κ. Μόσχο, ήταν ο πρόεδρος και αναπληρωτής καθηγητής του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου, Αντώνης Λιοναράκης και η καθηγήτρια – σύμβουλος του ΕΑΠ και διευθύντρια του Σχολείου, Γκέλη Μανούσου.
Ο Γιώργος Μόσχος ανέφερε, μεταξύ των άλλων, ότι τα κρούσματα εξωσχολικής και ενδοσχολικής βίας έχουν πολλαπλασιαστεί τα τελευταία χρόνια και καθημερινά ο Συνήγορος του Παιδιού δέχεται τηλεφωνήματα από παιδιά όλων των ηλικιών και ενηλίκους για βίαια περιστατικά στα οποία καλείται να παρέμβει. Το σημαντικότερο μέτρο για την αντιμετώπιση αυτής της κατάστασης είναι, σύμφωνα με τον Συνήγορο του Παιδιού, να καλλιεργηθεί, με τη συνεργασία γονέων, μαθητών και εκπαιδευτικών, κλίμα εμπιστοσύνης, ώστε τα κακοποιημένα παιδιά να βρουν το θάρρος να μιλήσουν.
«Το σοβαρότερο πρόβλημα είναι η σιωπή και ο φόβος που κρύβεται πίσω της» τόνισε ο κ. Μόσχος.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Παρατηρητηρίου, Αντώνης Λιοναράκης, αναφέρθηκε σε θέματα που αφορούν την «άτυπη μάθηση», ότι δηλαδή μαθαίνουν καθημερινά τα παιδιά στο σπίτι, με τους γονείς, τους παππούδες, τις γιαγιάδες και τους φίλους τους, και τόνισε τη μεγάλη σημασία και το ρόλο αυτής της διαδικασίας στην ανάπτυξη της προσωπικότητας των παιδιών.
Τέλος, ακούστηκαν οι προτάσεις των μαθητών σχετικά με το ρόλο των εκπαιδευτικών, τη λειτουργία του σχολείου και το πώς θα διασφαλίζεται η ακρόαση των απόψεων των μαθητών, η συμμετοχή τους στη σχολική ζωή και η προστασία των δικαιωμάτων τους.
Ο Συνήγορος του Παιδιού συμμετέχει, με τη συνεργασία του υπουργείου Παιδείας, σε εκδηλώσεις που οργανώνονται σε διάφορα σχολεία της χώρας, με στόχο την ανταλλαγή των εμπειριών και των προβληματισμών μεταξύ των γονέων, των εκπαιδευτικών και των μαθητών σχετικά με καθημερινές καταστάσεις που θέτουν σε δοκιμασία τα δικαιώματα των παιδιών.
(Φωτογραφία αρχείου)