Ούτε οι προσφορές, αλλά ούτε και το δώρο των Χριστουγέννων (για όσους καταναλωτές το έλαβαν) έφεραν τον περασμένο Δεκέμβριο «χαμόγελα» στο λιανικό εμπόριο της χώρας και απέτρεψαν τα νέα «λουκέτα».
Ο όγκος των πωλήσεων μειώθηκε περαιτέρω κατά 8,5% με αποτέλεσμα οι πωλήσεις να έχουν συρρικνωθεί κατά 12,2% σε μέσα επίπεδα το 2012 και από την πτώση αυτή να μην εξαιρείται κάποια κατηγορία καταστήματος (ακόμη και τα σούπερ μάρκετ).
Σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ), τον περασμένο Δεκέμβριο ο όγκος των πωλήσεων μειώθηκε σε όλες τις επιμέρους κατηγορίες καταστημάτων και συγκεκριμένα:
Μεγάλα καταστήματα τροφίμων (5%), πολυκαταστήματα (0,9%), καύσιμα και λιπαντικά αυτοκινήτων (9,3%), τρόφιμα- ποτά- καπνός (7,5%), φαρμακευτικά- καλλυντικά (20%), ένδυση- υπόδηση (12,7%), έπιπλα- ηλεκτρικά είδη- οικιακός εξοπλισμός (1,5%) και βιβλία- χαρτικά- λοιπά είδη δώρων κ.ά. (8,4%).
Σε μέσα επίπεδα πέρσι, καταγράφηκαν οι εξής μειώσεις στις πωλήσεις: Μεγάλα καταστήματα τροφίμων (7,9%), πολυκαταστήματα (4,7%), καύσιμα και λιπαντικά αυτοκινήτων (15%), τρόφιμα- ποτά- καπνός (13,6%), φαρμακευτικά- καλλυντικά (12,7%), ένδυση- υπόδηση (20,6%), έπιπλα- ηλεκτρικά είδη- οικιακός εξοπλισμός (16,3%) και βιβλία- χαρτικά- λοιπά είδη δώρων κ.ά. (12,1%).
Ειδικότερα, από την ΕΛΣΤΑΤ ανακοινώθηκαν τα εξής:
– Ο δείκτης όγκου (κύκλος εργασιών σε σταθερές τιμές), με τα καύσιμα, στο λιανικό εμπόριο, σημείωσε μείωση 8,5% τον Δεκέμβριο 2012, σε σύγκριση με τον δείκτη του Δεκεμβρίου 2011, έναντι μείωσης 12,6% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση το 2011 προς το 2010.
– Ενώ, ο δείκτης κύκλου εργασιών (σε τρέχουσες τιμές), με τα καύσιμα, σημείωσε μείωση 8% τον Δεκέμβριο 2012, σε σύγκριση με τον δείκτη του Δεκεμβρίου 2011, έναντι μείωσης 11%, που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση το 2011 προς το 2010.