Σειρά «καυτών» ζητημάτων που απασχολούν τον κλάδο, και επιπρόσθετα, λειτουργούν ανασχετικά στις προσπάθειες βελτίωσης της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας, έθεσε η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (ΟΦΑΕ) στη συνάντηση του προεδρείου της με τον υφυπουργό Οικονομικών Γ. Μαυραγάνη
Όπως ανακοινώθηκε εκ μέρους της ΟΦΑΕ, κυρίαρχα θέματα στη διάρκεια της συνάντησης ήταν:
– H διατίμηση που υπάρχει στη χορήγηση των αδειών TIR. Όπως τόνισε η ΟΦΑΕ σε καμία χώρα- μέλος της διεθνούς συμβάσεως TIR δεν καθορίζεται η τιμή από το υπουργείο Οικονομικών. Η ΟΦΑΕ ζήτησε από τον υφυπουργό Οικονομικών να καταργηθεί η σχετική διάταξη.
– Ζητήθηκε να απαλειφθούν οι διατάξεις που επιβάλλουν στην ΟΦΑΕ την κατάθεση τραπεζικής εγγύησης ύψους 600.000 ευρώ και την τήρηση ως αποθεματικού 20% επί των πωλήσεων TIR. Η ΟΦΑΕ για τη στήριξη του αιτήματός της ανέφερε στον Γ. Μαυραγάνη ότι πιθανές αξιώσεις του δημοσίου από ενδεχόμενες δασμοφορολογικές παραβάσεις των χρηστών δελτίων TIR είναι ομαδικά ασφαλισμένες, όπως προβλέπεται από τη διεθνή σύμβαση και ως εκ τούτου είναι εντελώς περιττή η πρόβλεψη των παραπάνω δεσμεύσεων.
– Tο ωράριο λειτουργίας των Τελωνείων και έναρξη TIR σε καθορισμένους συνοριακούς τελωνειακούς χώρους ήταν ένα ακόμη «καυτό» ζήτημα που έθεσε η ΟΦΑΕ. Όπως σημειώθηκε, ενώ ο νόμος προβλέπει ότι για την προστασία του εμπορίου είναι δυνατόν οι υπηρεσίες να λειτουργούν και εκτός των εργάσιμων ημερών και ωρών, καθώς και να γίνεται η διαδικασία έναρξης TIR σε καθορισμένους συνοριακούς τελωνειακούς χώρους εξόδου των εμπορευμάτων από τη χώρα, κάτι τέτοιο μόνο στην Ελλάδα δεν συμβαίνει μέχρι σήμερα, με αποτέλεσμα η χώρα να χάνει ανταγωνιστικότητα έναντι των ξένων. Η ΟΦΑΕ ζήτησε την παρέμβαση του υπουργού, ειδικά προς την 19η Διεύθυνση Τελωνειακών Διαδικασιών ώστε να εφαρμοστεί ο νόμος και να εξυπηρετηθούν παραγωγοί και μεταφορείς.
– Τέλος από την ΟΦΑΕ τέθηκε και η χρόνια απαίτησή της για την ύπαρξη ουσιαστικών ελέγχων στο τελωνείο των Κήπων, σχετικά με τα 200 λίτρα αφορολόγητου πετρελαίου που επιτρέπεται να φέρουν τα τουρκικά φορτηγά στις δεξαμενές τους, που έχει ως αποτέλεσμα, οι Έλληνες αυτοκινητιστές να χάνουν σε ανταγωνιστικότητα και την ίδια ώρα να πριμοδοτούνται οι Τούρκοι με αφορολόγητο πετρέλαιο από τη χώρα τους. Οι εκπρόσωποι της ΟΦΑΕ επισήμαναν στον Γ. Μαυραγάνη, ότι το ελληνικό δημόσιο λόγω αυτής της κατάστασης χάνει τουλάχιστον 60 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση. Παράλληλα τόνισαν ότι είναι απαράδεκτο φορτηγά ξένων χωρών να έχουν τη δυνατότητα εφοδιασμού αφορολόγητου πετρελαίου από την Ελλάδα κατά την έξοδό τους από τη χώρα μας, ενώ απαγορεύεται ο εφοδιασμός αφορολόγητου πετρελαίου για τους Έλληνες αυτοκινητιστές.