Οι προσδοκίες ότι το μετρό θα λύσει το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης δεν έχουν αντίκρυσμα, ενώ το γεγονός ότι τα τελευταία 30 χρόνια έχει εκπονηθεί σωρεία μελετών, χωρίς αποτελέσματα μέχρι σήμερα, κυρίως λόγω της ελλιπούς εφαρμογής τους, αποδεικνύει ότι η αδυναμία βελτίωσης της κατάστασης οφείλεται στην έλλειψη πολιτικής βούλησης για την υλοποίηση των απαραίτητων μέτρων και όχι σε τεχνικές αδυναμίες.
Η εκτίμηση ανήκει στον διευθυντή του Ινστιτούτου Μεταφορών (ΙΜΕΤ) και αντιπρόεδρο του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ), ομότιμο καθηγητή συγκοινωνιακής τεχνικής ΑΠΘ, Γεώργιο Γιαννόπουλο ο οποίος θα μιλήσει με θέμα «Το Συγκοινωνιακό – Κυκλοφοριακό Πρόβλημα της Θεσσαλονίκης: Θέσεις, απόψεις, εμπειρίες, λάθη και παραλείψεις μιας 30ετίας» σε αίθουσα του Ελληνογαλλικού Ινστιτούτου Θεσσαλονίκης , στο πλαίσιο του «Καφέ της Επιστήμης» που συνδιοργανώνουν το Ελληνογαλλικό Ινστιτούτο, το Βρετανικό Συμβούλιο και το ΝΟΗΣΙΣ.
«Το πρόβλημα είναι πολιτικό γιατί απαιτείται πολιτική απόφαση για την εφαρμογή ενός σταθερού και μακροχρόνιου προγράμματος. Επιπλέον, αφορά άμεσα και τη δημόσια διοίκηση γιατί στην ουσία, αυτή εφαρμόζει τα έργα και όπως έχει αποδειχθεί, λειτουργεί με αργούς ρυθμούς», ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Γιαννόπουλος.
Ως χαρακτηριστικά παραδείγματα αργοπορίας στην ολοκλήρωση έργων, βραχυπρόθεσμου σχεδιασμού και μακροχρόνιας αναβολής της εφαρμογής προτάσεων κυκλοφοριακών μελετών, ανέφερε το Μετρό Θεσσαλονίκης, η Υποθαλάσσια Αρτηρία, η στάθμευση, και πολλά άλλα έργα που είχε προτείνει η Γενική Κυκλοφοριακή Μελέτη της Θεσσαλονίκης.
«Ειδικά για το μετρό, θεωρώ ότι δεν θα επιλύσει το κυκλοφοριακό πρόβλημα αφού θα εξυπηρετήσει περίπου το 10% των μετακινήσεων λόγω του μικρού, 9 χιλιομέτρων, μήκους του», επισήμανε ο κ. Γιαννόπουλος, προσθέτοντας ότι για τη Θεσσαλονίκη απαιτούνται ήπιες παρεμβάσεις, όπως τρεις γραμμές τραμ μαζί με την ενίσχυση των λεωφορείων της αστικής συγκοινωνίας.
«Την επίλυση του προβλήματος δυσχεραίνει και η ανυπαρξία ενός κατάλληλου οργανωτικού πλαισίου όπως ενός στρατηγικού φορέα εποπτείας όλων των δημόσιων συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης», τόνισε καταλήγοντας ο κ. Γιαννόπουλος.