Μειωμένη κατανάλωση και φτωχός τζίρος χαρακτηρίζουν μέχρι σήμερα τη χριστουγεννιάτικη αγορά.Σύμφωνα με τις εμπορικές ενώσεις η αλλαγή διάθεσης, η αλλαγή υποχρεώσεων, η αλλαγή συμπεριφοράς, η αλλαγή προτεραιοτήτων, η αλλαγή συνηθειών, ακόμα και η αλλαγή προτίμησης στα χριστουγεννιάτικα δώρα οδηγούν σε περαιτέρω κάμψη την αγορά.
Συγκεκριμένα μέχρι και χθες – βάσει εκτιμήσεων- μόνο ένας στους οκτώ καταναλωτές προτίμησαν τα είδη ένδυσης-υπόδησης, δυο στους πέντε παιδικά δώρα και παιχνίδια, ενώ τρεις στους πέντε φέτος προτίμησαν τα δώρα χαμηλού κόστους.
Στη χριστουγεννιάτικη αγορά οι απώλειες στις πωλήσεις των καταστημάτων λιανικής επιβεβαιώνουν τις προβλέψεις για μείωση στα επίπεδα του 40% συγκριτικά με πέρυσι.
Οι πρώτες εκτιμήσεις από όλη την Ελλάδα δίνουν απογοητευτικά ποσοστά, αφού η ένδυση και υπόδηση ξεπέρασε σε μείωση το 50%, τα καταστήματα ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών το 40%, τα καταστήματα καλλυντικών, βιβλίων και δώρων το 30%, ενώ ακόμα και στα καταστήματα τροφίμων και ποτών παρουσιάζεται μείωση κατά 20% πάντα σε σύγκριση με πέρυσι.