Ένα νέο πλάνο επεξεργάζεται το υπουργείο Μεταφορών και αφορά τη γενίκευση της χρήσης ηλεκτρονικού εισιτηρίου σε όλη τη χώρα και σε όλες τις αστικές και υπεραστικές μεταφορές.
Στο σχέδιο αναφέρθηκε ο γ.γ. του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών Θανάσης Βούρδας μιλώντας στο πανελλήνιο συνέδριο για τη Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα στη Λάρισα. Αναφερόμενος ειδικότερα στους στόχους για την προώθηση της χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς, ο κ. Βούρδας είπε ότι την τελευταία 4ετία πάρθηκαν μέτρα και πρωτοβουλίες από το κράτος «για την εξυγίανση των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, αλλά και την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στην Αττική».
Τόνισε ακόμη ότι το παράδειγμα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, θα γενικευθεί στις αστικές και υπεραστικές μεταφορές σε όλη τη χώρα, με επόμενη «στάση» εφαρμογής τις αστικές συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης.
«Δεν μιλάμε απλώς για αναγκαιότητα και τεχνολογική αναβάθμιση. Μιλάμε για αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών μεταφοράς και σεβασμό στις καθημερινές ανάγκες μετακίνησης κάθε κατοίκου, κάθε εργαζόμενου, κάθε επισκέπτη. Και φυσικά με σεβασμό στους κοινωνικά ευάλωτους συμπολίτες μας. Πρώτη φορά πάρθηκε πολιτική πρωτοβουλία για ελεύθερη μετακίνηση όλων των ανέργων, όλων των ατόμων με αναπηρία» τόνισε.
Σχετικά με τα μέτρα αναδιάρθρωσης των αστικών συγκοινωνιών, ο κ. Βούρδας είπε ότι επανασχεδιάζεται το σύστημα αστικών και υπεραστικών μεταφορών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με την αποκέντρωση των αφετηριών του ΚΤΕΛ Αττικής εντός του Μαρτίου, ενώ μίλησε και «για ριζική ανανέωση» του στόλου των λεωφορείων στις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες Αθήνας και Θεσσαλονίκης.
Μιλώντας για την κατάσταση στο Μετρό και τον σιδηρόδρομο, ο γ.γ. του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, σημείωσε ότι είναι τα δυο πιο ασφαλή και φιλικά προς το περιβάλλον μέσα μεταφοράς παγκοσμίως, ενώ αναφέρθηκε στο Μετρό Θεσσαλονίκης, στην ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου αλλά και στην ηλεκτροκίνηση: «Το Μετρό στη Θεσσαλονίκη δεν είναι πια ανέκδοτο. Η δοκιμαστική λειτουργία του ξεκινά φέτος και το βασικό τμήμα παραδίδεται στους κατοίκους το 2020. Το δίκτυο Μετρό αναπτύσσεται στην Αττική (γραμμή 3 και 4).
Το σιδηροδρομικό δίκτυο, τα τελευταία 4 χρόνια, έχει μπει σε ρυθμούς ανάπτυξης. Μην ξεχνάμε ότι το 2015 παραλάβαμε το κρίσιμο έργο ολοκλήρωσης της γραμμής Αθήνα-Θεσσαλονίκη με ποσοστό υλοποίησης 17%, με χρονολογία έναρξης το 1997, και φέτος (σε ένα μήνα δηλαδή) παραδίδεται» σημείωσε.