Τη λήψη άμεσων μέτρων ζητούν οι ακτοπλόοι, τη στιγμή που το υπουργείο Ναυτιλίας προχωρά σε διάλογο με τους αρμόδιους φορείς, σε μια προσπάθεια να αντιμετωπιστούν τα οξυμένα προβλήματα του κλάδου.
Οι ναυτεργάτες, οι οποίοι συναντήθηκαν την Τρίτη με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου, ζήτησαν την πλήρη εφαρμογή των υπαρχόντων συλλογικών συμβάσεων εργασίας και να υπάρξει δέσμευση ότι δεν θα θιγούν οι θέσεις εργασίας των Ελλήνων ναυτεργατών.
Σε σημερινή επιστολή του, ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστής Μουσουρούλης καλεί όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές να έχουν καταθέσει τις προτάσεις τους για το θεσμικό πλαίσιο στην ακτοπλοΐα, έως στις 5 Δεκεμβρίου, και τονίζει:
«Με γνώμονα τη στήριξη των θαλάσσιων ενδομεταφορών για την εξασφάλιση της απρόσκοπτης και συνεχούς εκπλήρωσης του σκοπού τους, την τρέχουσα οικονομική συγκυρία που επηρεάζει όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, θεωρούμε ότι είναι σκόπιμο να επανεξετασθούν οι ισχύουσες διατάξεις που αφορούν:
– Διαμόρφωση όρων και προϋποθέσεις για τη δραστηριοποίηση των πλοίων, όπως: τροποποίηση- διακοπή εκτέλεσης δρομολογίων, αντικατάσταση πλοίου με άλλο, κατάλληλου μεγέθους για την εξυπηρέτηση των συγκοινωνιακών αναγκών και δρομολόγηση πλοίου για ορισμένο διάστημα σε γραμμή που η εταιρεία του πλοίου εξυπηρετεί ετησίως.
– Στελέχωση των ακτοπλοϊκών πλοίων για περιόδους πέραν εκείνων που έχουν υποχρέωση εκτέλεσης δρομολογίων.
– Λειτουργία του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών.
Τα βασικά θέματα που θέτουν οι ακτοπλόοι ως πρώτη προτεραιότητα, είναι αυτό της τιμής του καυσίμου, που επιβαρύνει, όπως επισημαίνουν, το κόστος λειτουργίας του πλοίου κατά περίπου 60%, και αλλαγές στην κοστολόγηση επιδότησης για τις άγονες γραμμές.
Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού, Αντώνης Νταλακογιώργος, τονίζει, σε ανακοίνωσή του, ότι είναι κατηγορηματικά αντίθετος στις επιλογές της κυβέρνησης και της τρόικας που «υιοθετούν πλήρως τις εφοπλιστικές θέσεις σχετικά με: την κατάργηση του ΠΔ 177/74 περί επάνδρωσης των πλοίων, τη συρρίκνωση των θέσεων εργασίας του ξενοδοχειακού προσωπικού -και γενικότερα των πληρωμάτων- με την τροποποίηση του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου, την καταστρατήγηση της 10μηνης ναυτολόγησης και δρομολόγησης των επιβατηγών πλοίων».