Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την αυριανή εκδήλωση στον σταθμό Σιντριβάνι – Έκθεση του Μετρό Θεσσαλονίκης, στην οποία το κοινό θα έχει την ευκαιρία να δει από κοντά τον πρώτο ολοκληρωμένο σταθμό.
Του ανταποκριτή μας από το thestival.gr στη Θεσσαλονίκη
Όπως σημείωσε σε δηλώσεις του ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Γιάννης Μυλόπουλος, «επιλέξαμε έναν σταθμό, αυτόν τον σταθμό, να τον φέρουμε στην τελική και ολοκληρωμένη μορφή για να λειτουργήσει σαν σταθμός αναφοράς, να είναι δηλαδή ένας σταθμός όπου ο καθένας θα μπορεί να δει πώς θα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης δύο χρόνια μετά, οπότε και θα λειτουργήσει».
Στον σταθμό του μετρό στο Σιντριβάνι, πέρα από τα δάπεδα που είναι έτοιμα, υπάρχουν επίσης κυλιόμενες σκάλες που λειτουργούν, ασανσέρ, ενώ ο επισκέπτης έχει τη δυνατότητα να κατέβει μέχρι την αποβάθρα και να δει τις σήραγγες οι οποίες συνδέουν το ένα άκρο της πόλης με το άλλο.
«Είναι ένας σταθμός ο οποίος βρίσκεται πραγματικά στην τελική του μορφή», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Μυλόπουλος.
Σε ό,τι αφορά την αυριανή εκδήλωση, ο αριθμός των ατόμων που θα έχουν τη δυνατότητα να δουν από κοντά τον πρώτο ολοκληρωμένο σταθμό του Μετρό Θεσσαλονίκης είναι περιορισμένος για λόγους ασφαλείας, με τον πρόεδρο της Αττικό Μετρό να σημειώνει πως οι θέσεις έχουν ήδη εξαντληθεί.
Στην αυριανή εκδήλωση το κοινό θα ψυχαγωγήσει με τη μουσική του το συγκρότημα «Φορτίσιμο», το οποίο αποτελείται από τέσσερις βιολονίστριες.
Το «παρών» αναμένεται να δώσει ο υπουργός Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, καθώς και άλλοι εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης, με τον κ. Μυλόπουλο να αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να παρευρεθεί και ο πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, αφού -όπως σημείωσε- έχει προσκληθεί.
Στο 67% της ολοκλήρωσής του το έργο
Ο σταθμός «Σιντριβάνι» του Μετρό Θεσσαλονίκης αποτελείται από τέσσερα επίπεδα. Στο πρώτο επίπεδο βρίσκονται τα εκδοτήρια, όπου το επιβατικό κοινό θα μπορεί να προμηθεύεται τα ηλεκτρονικά εισιτήρια, όπως τόνισε ο κ. Μυλόπουλος, προκειμένου να μπορεί να χρησιμοποιήσει το μετρό.
Στο τέταρτο επίπεδο, το οποίο βρίσκεται σε βάθος 25 μέτρων από την επιφάνεια της γης, βρίσκονται οι δίδυμες σήραγγες μέσω των οποίων θα «ταξιδεύει το μετρό», καθώς επίσης και αποβάθρα στην οποία θα αναμένει το κοινό.
Στην πρώτη φάση του το μετρό Θεσσαλονίκης αναμένεται να μεταφέρει περίπου 300.000 κόσμο, κάτι που σημαίνει πως ένας στους τρεις Θεσσαλονικείς θα μπορεί να μετακινείται με αυτό.
Αυτήν τη στιγμή, το έργο -σύμφωνα με τον πρόεδρο της Αττικό Μετρό- βρίσκεται στο 67% της ολοκλήρωσής του. Την άνοιξη του 2019 αναμένεται να φτάσουν οι πρώτοι συρμοί του μετρό ενώ η δοκιμαστική λειτουργία του, που θα ξεκινήσει το καλοκαίρι του ίδιου έτους θα έχει διάρκεια ενός έτους, καθώς το σύστημα είναι αυτόνομο και θα πρέπει να διασφαλιστεί πως θα είναι απόλυτα ασφαλές για τους επιβάτες.
Σύμφωνα με τον κ. Μυλόπουλο, η κανονική λειτουργία της βασικής γραμμής του μετρό, πλην του σταθμού «Βενιζέλου», θα ξεκινήσει στα τέλη του 2020 και θα εκτελεί το δρομολόγιο από τη Νέα Ελβετία μέχρι τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, ενώ μέσα στο 2021 θα γίνει και η ένταξη της επέκτασης προς Καλαμαριά.
Κάνοντας ένα μικρό σχόλιο αναφορικά με την ολοκλήρωση του έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης, ο κ. Μυλόπουλος σχολίασε πως «μας αφήνει τη γεύση της διάψευσης του ανέκδοτου», τονίζοντας πως οι Θεσσαλονικείς έχουν πικραθεί και ταλαιπωρηθεί πολύ από αυτή την ιστορία.