Η Κατερίνα Περιστέρη, η ανασκαφέας του Τύμβου Καστά στην Αμφίπολη και επίτιμη έφορος αρχαιοτήτων, μίλησε στο ραδιόφωνο του Realfm 97.8 για το θέμα που έχει προκύψει με τις ανασκαφές της Αμφίπολης και την ανακοίνωση του υπουργείου Πολιτισμού, χαρακτηρίζοντας, μεταξύ άλλων, «αθλιότητα το γεγονός ότι μετατοπίζουν τις ευθύνες στον τρόπο ανασκαφής».
Η κ. Περιστέρη ανέφερε ότι: «Θα έπρεπε να ζητήσουν συγγνώμη από την περιφέρεια για όλη αυτήν την αναβολή της υλοποίησης του έργου του ΕΣΠΑ που εδώ και ένα χρόνο το έχουν εγκαταλείψει. Αντί γι’ αυτό, μετατοπίζουν τις ευθύνες τους στον τρόπο ανασκαφής. Αυτό δεν είναι μόνο απαράδεκτο, είναι αθλιότητα. Υπάρχει μία πολεμική απέναντί μου. Μου έχουν φερθεί με έναν πολύ περίεργο τρόπο».
Η κ. Περιστέρη σε άλλο σημείο της συνέντευξής της επισήμανε ότι «πριν φύγω το 2015 έκανα τα πιο βασικά σωστικά έργα, συντήρησης, στερέωσης του μνημείου. Τα μικροπολιτικά παιχνίδια τα κάνουν τώρα και το βλέπουμε. Το έργο ήταν μεγάλο και ευτυχώς η τότε πολιτική ηγεσία είχε βοηθήσει -και οικονομικά – στο να μπορέσουμε να συνεχίσουμε την ανασκαφή. Από το 2016 και μετά ήρθε η εγκατάλειψη. Και τώρα, επειδή το μνημείο προφανώς έχει προβλήματα λόγω της εγκατάλειψης βρίσκουν να πουν ότι φταίει η ανασκαφή. Αυτό είναι αθλιότητα».
Συμπλήρωσε στη συνέχεια ότι «είναι στρατηγική της παρούσας κυβέρνησης, επέλεξαν να το “θάψουν” το μνημείο. Δεν είναι σε καλή κατάσταση ένα μνημείο που επί 4 χρόνια έχει αφεθεί στην μοίρα του από το Υπουργείο. Το Υπουργείο, με τα διάφορα μικροσυμφέροντα και τα πολιτικά συμφέροντα, δεν έχει κάνει τη δουλειά που θα έπρεπε».
Ενώ όπως προσέθεσε «τώρα, υπάρχει εγκατάλειψη. Αντί να προσπαθήσουν με κάθε τρόπο να κερδίσουν τα χρήματα που υπάρχουν από το ΕΣΠΑ να γίνει το μνημείο αυτό επισκέψιμο, καθυστερούν. Το μνημείο αυτό δεν έχει χρώμα ούτε κόμμα. Είναι ένα μνημείο για όλη την Ελλάδα που πρέπει να σταθεί από επάνω η κάθε κυβέρνηση και να βοηθήσει ώστε να έχει τη σωστή προβολή, να βοηθήσει στην ανάπτυξη της περιοχής. Πρέπει να σωθεί για να γίνει επισκέψιμο. Μπήκα στην άκρη και δεν είχα πια λόγο για το μνημείο αυτό. Από εκεί που ήταν αρχαιολογικό μνημείο, έφτασε να γίνει τεχνικό έργο».