Οι εκπαιδευτές υποψήφιων οδηγών συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις σε αρκετές πόλεις της Ελλάδας με την Αθήνα να είναι στο επίκεντρο και την συγκέντρωση που είχε καλέσει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εκπαιδευτών Οδήγησης στο υπουργείο Μεταφορών στη Λεωφόρο Μεσογείων.
Μετά το τέλος της διαμαρτυρίας τους στο Υπουργείο οι δάσκαλοι οδήγησης πραγματοποίησαν συμβολική μοτοπορεία μέχρι το κέντρο της Αθήνας περνώντας μπροστά από τη Βουλή όπου και ολοκληρώθηκε η κινητοποίησή τους.
Η ανακοίνωση της Ομοσπονδίας
«Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εκπαιδευτών Οδήγησης καλεί τα μέλη της από όλη την Ελλάδα στην πορεία διαμαρτυρίας που θα γίνει την Τρίτη 20/11/2018 και ώρα 08:00 στο Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών επί της Λ. Μεσογείων με κατεύθυνση προς Αθήνα.
Συντονιστική επιτροπή κινητοποίησης είναι όλα τα σωματεία της Αττικής.
Η θέση της Ομοσπονδίας έναντι του νέου νομοσχεδίου είναι οι κάτωθι όπως έχουν προκύψει από την τελευταία Πανελλαδική συνέλευση.
1.Σώμα εξεταστών με αποκλειστική εργασία μόνο τις εξετάσεις.
2.Εκκίνηση κάθε εξέτασης σε προκαθορισμένη ώρα.
3.Πρωινές εξετάσεις (εντός ωραρίου εργασίας).
4.Εξετάσεις σε δύο φάσεις πρώτα πορεία στον αστικό ιστό με την παρουσία του εκπαιδευτή μέσα στο αυτοκίνητο και δεύτερον ειδικές δοκιμασίες σε δημόσια πίστα (ελεγχόμενο χώρο) χωρίς την παρουσία του εκπαιδευτή.
5.Ηλεκτρονικό σύστημα καταγραφής των θεωρητικών και πρακτικών εξετάσεων (Σε καμία περίπτωση δεν θα φταίει ο εκπαιδευτής εάν δεν υπάρχει αδιάλειπτο σήμα μεταξύ οχήματος και Υπουργείου και για τον λόγο αυτό προτείνουμε απλή καταγραφή).
6.Χρηματοδότηση από το κράτος μέσω κοινοτικών ή άλλων πόρων για την απόκτηση του συστήματος καταγραφής.
7.Δεν παραχωρούμε τα οχήματά μας.
8.Ειδικό ασφαλιστήριο με επιβάρυνση του μαθητή για τις εξετάσεις τη στιγμή που θα βρίσκεται μόνος του εντός του αυτοκινήτου. (Το συγκεκριμένο ασφαλιστήριο θα καλύπτει και ζημιές που πιθανόν θα προκληθούν στο αυτοκίνητο.)
9.Απεμπλοκή του εκπαιδευτή από οποιαδήποτε ποινική ή οικονομική ευθύνη σε περίπτωση ατυχήματος κατά τη στιγμή που ο μαθητής θα είναι μόνος του εντός του οχήματος.
10.Αντίθετοι με την παραγωγή εκπαιδευτών οδήγησης σε μεμονωμένες κατηγορίες.
11.Αντίθετοι με τον τρόπο αναλογικότητας των ποινών μεταξύ εμπλεκομένων για το ίδιο παράπτωμα.
12.Η Ομοσπονδία είναι σύμφωνη για συνοδευτική οδήγηση μετά τα 17 έως τα 18 αφού πρώτα ο ενδιαφερόμενος εκπαιδευτεί σε σχολή οδηγών (ίσως σε περισσότερα μαθήματα) και κριθεί ικανός μετά από εξετάσεις.
13.Έκδοση ΔΕΕ (Δελτίο Εκπαίδευσης Εξέτασης) και προγραμματισμό Εξετάσεων με ηλεκτρονικό τρόπο εξ αποστάσεως για να μην έρχεται σε καθημερινή επαφή ο εκπαιδευτής με τους υπαλλήλους των υπηρεσιών που πιθανόν να είναι και εξεταστές».
Βίντεο-φωτορεπορτάζ: Γιάννης Κέμμος