Σε έναν «οδηγό σπουδών» για πρόσφυγες που θα επιλέξουν να παραμείνουν στην Ελλάδα και να συνεχίσουν τις σπουδές τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, προχώρησε το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), στο πλαίσιο του προγράμματος S.U.C.RE.-Supporting University Community pathways for REfugees-migrants.
Όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, το πρόγραμμα συγκεκριμένα εστιάστηκε στην ανταπόκριση των ευρωπαϊκών πανεπιστημίων στις ακαδημαϊκές ανάγκες των προσφύγων/μεταναστών φοιτητών και ακαδημαϊκών και στην προώθηση καλών πρακτικών για την ενσωμάτωση και υποστήριξή τους στα ιδρύματα ανώτερης εκπαίδευσης. Επιπρόσθετα, επικεντρώθηκε στην ψυχοκοινωνική ένταξη-υποστήριξη των προσφύγων/μεταναστών φοιτητών και ακαδημαϊκών, καθώς και στην επαρκή ενημέρωσή τους σε θέματα υγείας και δικαίου κατά την είσοδό τους ή και παραμονή τους στις ευρωπαϊκές χώρες υποδοχής.
«Απευθυνθήκαμε σε 200 άτομα που δούλευαν στο πεδίο με πρόσφυγες και δημιουργήσαμε ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό καθώς και ένα ψηφιακό εγχειρίδιο “καλών πρακτικών”, που βασίζεται τόσο σε διερεύνηση των εμπειριών των ήδη εμπλεκομένων στους σχετικούς τομείς, όσο και σε μια επισκόπηση των υπαρχουσών “καλών εμπειριών”» ανέφερε σε συνέντευξη Τύπου η κοσμήτορας της Παιδαγωγικής Σχολής, καθηγήτρια Ιωάννα Μπίμπου.
Το S.U.C.RE. είναι ένα διετές πρόγραμμα ERASMUS KA2, που χρηματοδοτείται με 200.000 ευρώ από την Εθνική Μονάδα (ΙΚΥ) μέσω της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με συντονιστή το ΑΠΘ και εταίρους το Πανεπιστήμιο της Κολωνίας, το Ελεύθερο Πανεπιστήμιο του Άμστερνταμ και το Ελληνικό Συμβούλιο για τους Πρόσφυγες.