Η τραγωδία με την κατάρρευση της γέφυρας στη Γένοβα και τους 43 νεκρούς ξύπνησε εφιάλτες σε Ευρώπη και Ελλάδα. Η εικόνα εγκατάλειψης στο οδικό και επαρχιακό δίκτυο και η ανυπαρξία Μητρώου Γεφυρών κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για την ανάγκη άμεσων επιθεωρήσεων στις γέφυρες της χώρας.
Όπως αναφέρει το Πρώτο Θέμα, η Πολιτεία για να διασφαλίσει την ασφάλεια των γεφυρών στηρίζεται στους ελέγχους και στις επιθεωρήσεις των ιδιωτών, οι οποίοι συντηρούν και το εθνικό δίκτυο της χώρας.
«Για να αξιολογηθούν οι αντοχές των γεφυρών χρειάζονται 5 ξεχωριστά, αλλά αλληλένδετα βήματα: η δημιουργία μητρώου, η επιθεώρηση, η συντήρηση, η επισκευή και η αντικατάσταση», αναφέρει ο καθηγητής του ΕΜΠ, Θεοδόσης Τάσσιος, επισημαίνονται πως η χώρα μας είναι η μόνη στην Ευρώπη που δεν διαθέτει μητρώο.
«Ως χώρα έχουμε το πλεονέκτημα ότι οι μεγάλες και σύνθετες γέφυρες στην υπόλοιπη Ευρώπη κατασκευάστηκαν τις δεκαετίες ΄60 και ΄70 και σήμερα χρήζουν επεμβάσεων, στην Ελλάδα έχουν κατασκευαστεί τα τελευταία χρόνια», αναφέρει ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Κεντρικής Μακεδονίας, Πάρις Μπίλλιος. «Το πρόβλημα όμως είναι υπαρκτό και οι δυσκολίες μεγαλώνουν για τις παλιές γέφυρες, για τις οποίες είναι αδύνατον να βρεθούν τα σχέδια κατασκευής τους».
Αρμόδιες πηγές του υπουργείου Υποδομών επισημαίνουν ότι η Πολιτεία είναι ανάγκη να αντιμετωπίσει με αίσθημα ευθύνης το θέμα των υψηλών εκπτώσεων που εμφανίζουν μικρά και μεγάλα έργα και οι οποίες ως επί το πλείστον οφείλονται στις κακοτεχνίες και την επικινδυνότητα των γεφυρών.