Αντιπαράθεση ανάμεσα στην Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ) και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ έχει ξεσπάσει με αφορμή τη διεκδίκηση ποσού των 10 εκατ. ευρώ, όπως ισχυρίζεται η ΕΕΣΣΤΥ ότι της οφείλει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για την παροχή υπηρεσιών συντήρησης του σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού στην ιταλική εταιρεία, για τις επιβατικές και εμπορικές μεταφορές της.
Ωστόσο με ανακοίνωσή της, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ αμφισβητεί τα όσα υποστηρίζει η Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού και κάνει λόγο για εκβιαστικές πρακτικές δύο μόλις ημέρες πριν τη λήξη της προθεσμίας κατάθεσης προσφορών για την εξαγορά της, όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Συγκεκριμένα, όπως καταγγέλλει η ΕΕΣΣΤΥ, για την οποία η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι η μοναδική εταιρεία που έχει ενδιαφερθεί για την απόκτηση της, «η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ επέλεξε τον ολισθηρό δρόμο της μη εμπρόθεσμης εξόφλησης των οικονομικών της υποχρεώσεων, που σήμερα υπερβαίνουν τα 10 εκ. ευρώ, με αποτέλεσμα να οδηγηθεί η ΕΕΣΣΤΥ σε απόλυτη οικονομική ασφυξία. Ανάμεσα σε άλλα, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ επί μήνες δεν καταβάλλει κανένα ποσό για τις παρεχόμενες υπηρεσίες συμπληρωματικής συντήρησης.
Για το λόγο αυτό, η ΕΕΣΣΤΥ ανακοίνωσε ότι σταματά τη συντήρηση των τρένων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Συγκεκριμένα, η διοίκηση της ΕΕΣΣΤΥ σε ανακοίνωσή της αναφέρει ότι «αδυνατεί πλέον να παρέχει τέτοιες υπηρεσίες, χωρίς να της καταβάλλεται το συμβατικά προβλεπόμενο τίμημα». Ως εκ τούτου, «υπηρεσίες τέτοιας φύσης θα παρέχονται μόνον εφόσον τις ζητά εγγράφως η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και καταβάλλεται, όπως ορίζει η σύμβαση, το αντίστοιχο τίμημα».
Η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την πλευρά της, υποστηρίζει ότι για το ποσό το οποίο διεκδικεί η ΕΕΣΣΤΥ, «δεν υπάρχουν νόμιμα παραστατικά».
Δύο μόλις ημέρες πριν τη λήξη της υποβολής προθεσμίας για την κατάθεση της προσφοράς εξαγοράς της ΕΕΣΣΤΥ, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναφέρει σε σχετική ανακοίνωσή της, ότι η πρώτη προβαίνει σε εκβιαστικές πρακτικές, αποσύροντας τροχαίο υλικό. Μάλιστα, την καταγγέλλει για καταχρηστική συμπεριφορά, εκτιμώντας ότι θα διακοπεί η κυκλοφορία των τρένων, στην οποία, ήδη από σήμερα παρουσιάζονται σοβαρές δυσλειτουργίες – και προσφεύγει στην διαδικασία του άρθρου 27 της σύμβασης (συγκρότηση τεχνικής επιτροπής), προς επίλυση των τεχνικών διαφορών.
«Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. τηρεί απαρέγκλιτα μέχρι σήμερα τις δεσμεύσεις που απορρέουν από τη συμβατική της υποχρέωση με την ΕΕΣΣΤΥ Α.Ε., ήτοι έχει εξοφλήσει όλες τις οικονομικές της υποχρεώσεις για τις εργασίες της βασικής συντήρησης του τροχαίου υλικού (μέχρι τις 31/05/2018)» αναφέρεται στην ανακοίνωση και προστίθεται: «Για τις εργασίες της συμπληρωματικής συντήρησης, η ισχύουσα σύμβαση προβλέπει ότι η ΕΕΣΣΤΥ Α.Ε. καταθέτει κοστολογημένη τεχνική προσφορά για τις εργασίες αυτές, και μετά από έγκριση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. προχωρά στην υλοποίησή τους. Η εξόφληση των εργασιών αυτών (σύμφωνα πάντοτε με την ισχύουσα σύμβαση) γίνεται με την προσκόμιση των σχετικών παραστατικών. Παρά τις επανειλημμένες γραπτές οχλήσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε., η ΕΕΣΣΤΥ Α.Ε. ουδέποτε παρουσίασε κοστολογημένες τεχνικές προσφορές, καθώς και τα νόμιμα παραστατικά για τις εργασίες της συμπληρωματικές συντήρησης. Επιπλέον, η ΕΕΣΣΤΥ Α.Ε. προβαίνει σε εργασίες συντήρησης τις οποίες αυθαίρετα και μονομερώς χρίζει «εργασίες συμπληρωματικής συντήρησης», χωρίς να τηρούνται οι συμβατικές προϋποθέσεις.
Τέλος καταγγέλλει τις δηλώσεις της ΕΕΣΣΤΥ ως ανακριβείς και συκοφαντικές και υποστηρίζει – δεδομένης της χρονικής συγκυρίας – ότι έχουν ως στόχο, διαστρεβλώνοντας την πραγματικότητα, την παρέλκυση της διαγωνιστικής διαδικασίας για την ιδιωτικοποίησή της, για την οποία η διοίκηση της ΕΕΣΣΤΥ Α.Ε. έχει επανειλημμένως και δημοσίως εκφράσει την έντονη αντίθεσή της.