Παραμένουν τα ερωτήματα αναφορικά με τα αίτια της πτώσης του μοιραίου Mirage 2000-5 ανοιχτά της Σκύρου, που οδήγησε στο θάνατο τον 34χρονο σμηναγό Γιώργο Μπαλταδώρο. Ο αδικοχαμένος πιλότος, πατέρας και σύζυγος, είχε γεννηθεί στις 3 Ιουνίου του 1984 και καταγόταν από το Μαυροβούνι Καρδίτσας, ενώ ήταν ενταγμένος στο δυναμικό της 331 Μοίρας στην Τανάγρα της Πολεμικής Αεροπορίας Σύμφωνα με ένα πιθανό σενάριο, ο πιλότος έπαθε βέρτιγκο, δηλαδή έχασε τον προσανατολισμό του και απώλεσε την αίσθηση του ορίζοντα με αποτέλεσμα την πτώση του αεροπλάνου. Ένα από τα στοιχεία που στρέφουν την προσοχή τους οι ειδικοί είναι και το γεγονός ότι το αεροσκάφος δεν εξέπεμψε σήμα κινδύνου, ενώ ιδιαίτερη σημασία αποδίδουν και στις καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν το πρωί της Πέμπτης. Σε κάθε περίπτωση, απαντήσεις στα ακριβή αίτια της πτώσης θα δώσει το ΓΕΑ, καθώς έχει ήδη συγκροτηθεί αρμόδια επιτροπή για τη διερεύνηση του δυστυχήματος. Όπως ανέφερε ο Αντιπτέραρχος εν αποστρατεία Κωνσταντίνος Ιατρίδης η παραίσθηση είναι ένα πιθανό σενάριο. «Εκτιμώ ότι είχε παραίσθηση. Είναι εύκολο για έναν πιλότο. Η αίσθηση της παραίσθησης είναι τόσο δυνατή που δεν έχεις εμπιστοσύνη στα όργανα, πας να διορθώσεις το κανονικό» είπε μιλώντας στον ΣΚΑΪ, ενώ έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην αφρικανική σκόνη που υπήρχε στην ατμόσφαιρα. Το Mirage 2000-5 του Γ. Μπαλταδώρου ήταν το «νούμερο 1» του ζεύγους που βρισκόταν σε ετοιμότητα στην 135 Σμηναρχία Μάχης στη Σκύρο, και απογειώθηκε λίγο μετά τις 11 το πρωί, ώστε να αναχαιτίσει δύο τουρκικά F-16 που είχαν παραβιάσει τον εθνικό εναέριο χώρο στην περιοχή μεταξύ Λέσβου και Χίου. Tο Mirage 2000-5 έπεσε λίγο πριν προσγειωθεί στη Σκύρο.