Από μικρός είχε κλίση στο τραγούδι αλλά στο περιβάλλον στο οποίο μεγάλωνε, δεν υπήρχε ο άνθρωπος που θα τον προωθούσε. Όμως, οι φίλοι του επέμεναν να μην σταματήσει να τραγουδάει αφού είχαν καταλάβει ότι είχε ταλέντο. Και εκείνος δεν το έβαζε κάτω αφού πίστευε στη φωνή του. Έτσι λοιπόν, πήγαινε στην εταιρεία COLUMBIA που γίνονταν εκείνη την περίοδο ακροάσεις και ζητούσε να τον ακούσουν αλλά κανείς δεν του έκλεινε ραντεβού. Ο Γιάννης Πουλόπουλος όμως, παρά τις απορρίψεις που δεχόταν, επέμενε και γι’ αυτό συνέχιζε να ζητά ακρόαση σχεδόν καθημερινά. Δεν δίσταζε μάλιστα να χάνει μεροκάματα αφού τότε εργαζόταν ως ελαιοχρωματιστής και οικοδόμος ενώ παράλληλα έπαιζε ποδόσφαιρο στον Άγιο Ιερόθεο και στον Ατρόμητο. Έτσι, κάποια μέρα, κανείς δεν ξέρει τους λόγους, αποφάσισαν να του δώσουν μια ακρόαση. Την επιτροπή ακροάσεων τότε στην εταιρεία αποτελούσαν μερικοί από τους σημαντικότερους έλληνες συνθέτες της εποχής όπως ο Μίκης Θεοδωράκης, ο Απόστολος Καλδάρας, ο Βασίλης Τσιτσάνης, ο Γιάννης Παπαϊωάννου κ.ά. Ο Γιάννης Πουλόπουλος, 19 ετών τότε, διάλεξε δύο αρκετά τα τραγούδια: «Μάνα μου και Παναγιά» και το «Παράπονο» και μόλις τελείωσε, τον πλησίασε ο Μίκης Θεοδωράκης λέγοντας: «Αυτόν εγώ θα τον κάνω τραγουδιστή». Και τον πήρε «υπό την προστασία του». Έτσι, του έδωσε να πει τρία τραγούδια στο θεατρικό έργο του Ιάκωβου Καμπανέλλη «Η γειτονιά των Αγγέλων», που το 1963 ανέβηκε στο «ΡΕΞ» από τον θίασο των Τζένης Καρέζη και Νίκου Κούρκουλου. Τα τραγούδια αυτά ήταν τα «Στρώσε το στρώμα σου για δυο», «Δόξα τω Θεώ» και το «Ψωμί είναι στο τραπέζι». Αυτά ήταν και τα πρώτα τραγούδια που ηχογράφησε σε δίσκο ο Πουλόπουλος, τραγούδια που αργότερα στην ίδια εταιρεία δισκογράφησε και ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης. Η συνέχεια τον βρήκε να τραγουδάει σε μπουάτ στην Πλάκα. Λίγο προτού πάει φαντάρος, ηχογράφησε 4 με 5 δίσκους 45 στροφών στην COLUMBIA, τραγούδια που με την κυκλοφορία τους «θάφτηκαν» δεδομένου ότι ο τραγουδιστής είχε κλείσει ήδη συμφωνία με την ΛΥΡΑ και τον Αλέκο Πατσιφά. Σε αυτή την εταιρεία ηχογράφησε και τα τρία πρώτα τραγούδια του Μίκη Θεοδωράκη καθώς και άλλα δώδεκα του ίδιου συνθέτη όπως τα «Βρέχει στη φτωχογειτονιά», κ.ά. Το 1965 τραγούδησε τέσσερα τραγούδια του πρωτοεμφανιζόμενου τότε Μάνου Λοΐζου, ενώ σχεδόν παράλληλα έκανε μεγάλη επιτυχία με το «Μη μου θυμώνεις μάτια μου», του επίσης καινούργιου εκείνη την εποχή, Σταύρου Κουγιουμτζή. Ένα χρόνο αργότερα όμως μπήκε για τα καλά στη δισκογραφία. Οι δίσκοι του κυκλοφορούσαν και εκείνος εμφανίστηκε για πρώτη φορά σε κινηματογραφικές ταινίες. Ο Γιάννης Πουλόπουλος εκτός από τις εμφανίσεις του, άρχισε να συνθέτει και δικά του τραγούδια όπως το «Θα’ θελα να χα» που γνώρισε μεγάλη επιτυχία και στη συνέχεια συνεργάστηκε με τον Γιάννη Σπανό, τον Δήμο Μούτση, κ.ά. Το 1967 ήρθε σε επαφή με τον Μίμη Πλέσσα και αφορμή ήταν η ταινία «Οι θαλασσιές οι χάντρες» και ακολούθησαν «η παριζιάνα» και οι «γοργόνες και μάγκες» το 1969. Κι εκείνη η χρονιά ήταν σημαδιακή για εκείνον, ο δίσκος των Μίμη Πλέσσα – Λευτέρη Παπαδόπουλου με τίτλο «Ο δρόμος», στον οποίο ερμήνευσε δέκα από τα δώδεκα τραγούδια έγινε αμέσως χρυσός. Και ήταν ο πρώτος ελληνικός δίσκος που έγινε χρυσός, ένας δίσκος μάλιστα ο οποίος στα χρόνια που ακολούθησαν κατέγραψε ρεκόρ πωλήσεων. Και από τότε άρχισε να ηχογραφεί διαρκώς τραγούδια και να σημειώνει τεράστιες επιτυχίες. Ο Γιάννης Πουλόπουλος παντρεύτηκε την Μπέττυ Κοκκινάκη με την οποία απέκτησαν μία κόρη, την Αλεξάνδρα Χριστίνα. Και οι τρεις τους ζουν ήρεμα ενώ και η κόρη του, η οποία σπουδάζει Νομική – εκτός των άλλων- βοηθάει στα επαγγελματικά βήματα της μητέρας της, η οποία, εκτός από τη συγγραφή στίχων, πριν από περίπου τρία χρόνια δημιούργησε στην Άνοιξη Αττικής το «Ekru», έναν πολυχώρο κοινωνικών εκδηλώσεων. Η κόρη της λοιπόν την βοήθησε στην οργάνωση αλλά πολλές φορές εκτέλεσε και χρέη dj σε διάφορα events. Και οι τρεις περνούν αρκετό χρόνο μαζί, όταν οι υποχρεώσεις τους δεν… τρέχουν. Σήμερα, ο ερμηνευτής, όπως λέει στο newsbeast.gr, προσπαθεί να αναρρώσει μετά την περιπέτεια υγείας που είχε με τα μάτια του. «Αναρρώνω αυτή την περίοδο. Γλαύκωμα είναι και χρειάζεται να το παρακολουθείς διαρκώς. Είναι όλα καλά τώρα, ευτυχώς. Να είναι καλά και ο γιατρός μου που με παρακολουθεί από την αρχή. Είναι κληρονομικό βλέπετε από τον πατέρα μου και χρειάζεται προσοχή», αναφέρει χαρακτηριστικά μετά την περιπέτεια που είχε. Έτσι λοιπόν, ο Γιάννης Πουλόπουλος περνά τον περισσότερο χρόνο του στο σπίτι για να ξεκουράζεται.
Όμως, δεν έχει αφήσει τις ασχολίες του. «Ζωγραφίζω. Μου αρέσει πάρα πολύ η ζωγραφική. Ζωγράφιζα από πολύ μικρός και δεν άφησα ποτέ το πινέλο», τονίζει. Για να σημειώσει: «Στο μαγαζί που έχει ανοίξει η σύζυγός μου θα δείτε πίνακες που έχω φτιάξει. Έχω φτιάξει περισσότερους από 200 πίνακες και μόλις αναρρώσω τελείως θα αρχίσω πιο δυναμικά». Ο τραγουδιστής πάντως εκτός από τη ζωγραφική, γράφει και βιβλία. Μέχρι τώρα, όπως αναφέρει, έχει κυκλοφορήσει περισσότερα από έξι και γι’ αυτό περιμένει να γίνει καλά για να συνεχίσει και τη συγγραφή. «Ελπίζω να γίνω γρήγορα τελείως καλά για να συνεχίσω να γράφω. Αυτά μου αρέσουν πάρα πολύ και δεν πρόκειται να τα αφήσω ποτέ». Πάντως, ο κορυφαίος τραγουδιστής υποστηρίζει ότι είναι πολύ δύσκολο για τους νέους, ακόμη κι αν έχουν ταλέντο, να ακολουθήσουν το επάγγελμά του. «Δισκογραφικές εταιρείες δεν υπάρχουν, μαγαζιά δουλεύουν δύο φορές την εβδομάδα. Πώς λοιπόν να αναδειχθούν οι νέοι καλλιτέχνες; Κατέστρεψαν το τραγούδι, όπως κατέστρεψαν και την Ελλάδα», λέει. Και τονίζει: «Είναι δυνατόν να περνούν οι Έλληνες όλα αυτά τα δεινά; Τους έχουν εξοντώσει και δεν ντρέπομαι να το πω. Και το θέμα δεν είναι οι μεγάλοι, είναι τα νέα παιδιά που δεν τους δίνεται το δικαίωμα να κάνουν πολλά πράγματα για να καταξιωθούν επαγγελματικά». Δείτε εδώ όλα τα πρόσωπα της στήλης «Πού βρίσκεται σήμερα;».