Την άσκηση δίωξης σε βάρος της ελληνικής πλοιοκτήτριας εταιρίας του φορτηγού πλοίου Rena, 37.000 τόνων, το οποίο είχε προσαράξει σε ύφαλο στη Νέα Ζηλανδία πριν από έξι μήνες, ανακοίνωσαν σήμερα Nεοζηλανδοί αξιωματούχοι.
Η κρατική υπηρεσία η οποία είναι αρμόδια για την ασφάλεια των θαλάσσιων μεταφορών, η Maritime New Zealand, ανακοίνωσε ότι η Daina Shipping Co κατηγορείται για την έκλυση επικίνδυνων ουσιών από το σκάφος.
Η κατηγορία επισύρει ποινή επιβολής προστίμου 600.000 δολαρίων Νέας Ζηλανδίας (490.000 δολαρίων ΗΠΑ, περίπου 388.000 ευρώ) και προστίμου 10.000 δολαρίων Νέας Ζηλανδίας για κάθε ημέρα που η μόλυνση συνεχίζεται.
Περίπου 350 τόνοι καυσίμων έχουν διαρρεύσει από το Rena αφότου προσάραξε την 5η Οκτωβρίου σε ύφαλο 22 χλμ.
από τις ανατολικές ακτές της πόλης Ταουράνγκα, στο Βόρειο Νησί.
Το ναυάγιο προκάλεσε μόλυνση σε παραλίες του νησιού, ενώ πέθαναν πάνω από 2.400 θαλασσοπούλια.
Εκατοντάδες εμπορευματοκιβώτια έπεσαν στο νερό και τα περιεχόμενά τους κατέληξαν στις ακτές.
Σύμφωνα με την Maritime New Zealand η πρώτη ακροαματική διαδικασία εναντίον της ελληνικής εταιρίας θα γίνει την 25η Μαΐου, ημέρα κατά την οποία αναμένεται να ανακοινωθεί η ποινή του Φιλιππινέζου καπετάνιου και του πλοηγού, που ομολόγησαν την ενοχή τους και αντιμετωπίζουν ποινές έως κι επτά ετών κάθειρξης.
Η υπηρεσία ανέφερε ότι δεν θα ασκηθούν άλλες διώξεις για την προσάραξη, που θεωρείται η χειρότερη ναυτική περιβαλλοντική καταστροφή στην ιστορία της Νέας Ζηλανδίας.
Το τμήμα της πρύμνης του πλοίου υπό σημαία Λιβερίας, μήκους 236 μέτρων, βυθίστηκε χθες Τετάρτη.
Τμήμα του σκάφους, που μετέφερε 1.368 εμπορευματοκιβώτια, παραμένει προσαραγμένο στον ύφαλο, όμως σχεδόν το 97% του ναυαγίου είναι πλέον κάτω από την επιφάνεια, σύμφωνα με έναν εκπρόσωπο της Svitzer, η οποία ειδικεύεται στην ανέλκυση φορτίων από ναυάγια, που μίλησε στο Radio New Zealand.