Τη συντήρηση των αεροπορικών μέσων της Πολεμικής Αεροπορίας και των Ενόπλων Δυνάμεων θα αναλάβει το Κρατικό Εργοστάσιο Αεροσκαφών, ενώ η ΕΑΒ θα κρατήσει άλλα προγράμματα. Τη νέα αρχή για το Κρατικό Εργοστάσιο Αεροσκαφών εξήγγειλε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Πάνος Καμμένος, που μαζί με τον Αρχηγό της Πολεμικής Αεροπορίας συμμετείχε σε εκπαιδευτική πτήση με αεροσκάφος CL-215 στην Ελευσίνα. Του Μαρίνου Γκασιάμη Ο υπουργός ρωτήθηκε σχετικά από το newsbeast.gr για το τι θα σημαίνει η εξέλιξη αυτή για την ΕΑΒ και η απάντηση ήταν πως «η ΕΑΒ έχει άλλες εργασίες από τις οποίες μπορεί να ζήσει όπως ο εκσυγχρονισμός μαχητικών, ωστόσο την ίδια στιγμή εμείς έχουμε ανάγκη αεροπλάνα όπως τα C-130 των οποίων τις εργασίες δεν έχει ολοκληρώσει. Έτσι τη συντήρηση θα την αναλάβει το Κρατικό Εργοστάσιο Αεροσκαφών και η ΕΑΒ τον εκσυγχρονισμό». Νωρίτερα από την Ελευσίνα ο υπουργός δήλωσε πως «είμαστε εδώ, προκειμένου να κάνουμε μια νέα αρχή για το Κρατικό Εργοστάσιο Αεροσκαφών, που πιστεύω ότι θα σηματοδοτήσει μέσα στους επόμενους μήνες, με τις αλλαγές τις οποίες έχουμε σχεδιάσει και θα επαναδιατυπώσουμε με τις δικές σας προτάσεις, την ανάληψη από την πλευρά του εργοστασίου της πλειοψηφίας των εργασιών της Πολεμικής Αεροπορίας και των μέσων των Ενόπλων Δυνάμεων». Πρόσθεσε δε επί τούτου ότι «μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, αρχής γενομένης από σήμερα, θα καλύψουμε το 100% των αναγκών και της στελέχωσης σε στρατιωτικό και πολιτικό προσωπικό. Το εργοστάσιο θα αρχίσει να αποκτά το προσωπικό το οποίο απαιτείται και για αυτό το λόγο θα ξεκινήσουμε με διαδικασίες που θα έχουν ως εξής: Πρώτον, όσον αφορά το στρατιωτικό προσωπικό, θα φροντίσουμε να γίνουν άμεσα έκτακτες μεταθέσεις για να μετακινηθούν στο εργοστάσιο ειδικότητες που απαιτούνται. Θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες για τις προσλήψεις πολιτικού προσωπικού και μάλιστα – για να είμαι ξεκάθαρος – δεν έχουμε κανένα λόγο να κάνουμε προσλήψεις για να ικανοποιήσουμε ρουσφέτια. Εδώ θα μπουν όσοι έρχονται για να δουλέψουν. Σας διαβεβαιώνω ότι βούληση υπάρχει, οι κινήσεις από την πλευρά μας θα γίνουν. Σας ζητώ να ξεκινήσουμε και να αποδείξουμε ότι το Κρατικό Εργοστάσιο Αεροσκαφών μπορεί να κάνει τα θαύματα που έκανε στο παρελθόν, ξεκινώντας από τη συντήρηση των δικών μας μέσων».
Τα κομβικά σημεία στην ιστορία του Κρατικού Εργοστασίου Αεροσκαφών
Κομβική ημερομηνία για το Κρατικό Εργοστάσιο Αεροσκαφών είναι το 1925, όταν ιδρύθηκε με έδρα το Παλαιό Φάληρο, μετά από σχετική απόφαση του Ελευθερίου Βενιζέλου με τη συνεργασία της Βρετανικής Εταιρείας BLACKBURN. Βρισκόταν υπό κρατικό έλεγχο και είχε σαν σκοπό την κατασκευή και τη συντήρηση των επιχειρησιακών και των εκπαιδευτικών αεροσκαφών της εποχής. Το διάστημα 1926-1929 στις εγκαταστάσεις του ΚΕΑ πραγματοποιήθηκε η κατασκευή του πρώτου Τορπιλοφόρου-Υδροπλάνου τύπου Vellos για λογαριασμό της Ναυτικής Αεροπορίας, δέκα (10) Βομβαρδιστικών αεροσκαφών τύπου ATLAS και δέκα (10) Εκπαιδευτικών αεροσκαφών τύπου Auro Tutor.
- Το 1938 η Ελληνική Κυβέρνηση ανέλαβε τον πλήρη έλεγχο του Εργοστασίου.
- Το 1939 κατασκευάστηκε στο ΚΕΑ το πρώτο αεροσκάφος τύπου PZL Ρ-24, εξ’ ολοκλήρου από μέταλλο, το οποίο χρησιμοποιήθηκε στον πόλεμο του 1940. Επίσης, σχεδιάστηκε και ξεκίνησε η κατασκευή ενενήντα (90) αεροσκαφών τύπου HENSCHEL των οποίων όμως η παραγωγή διακόπηκε λόγω της εισόδου της χώρας στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.
- Μεταπολεμικά το ΚΕΑ ανέλαβε την εργοστασιακή συντήρηση της πλειοψηφίας του αεροπορικού υλικού της ΠΑ.
- Το 1952 εντάχθηκε στην 30η Διοίκηση Αεροπορικής Υποστήριξης (ΔΑΥ) και το 1957 μετονομάστηκε σε 202 Κρατικό Εργοστάσιο Αεροπλάνων.
- Το 1974, όλα μαζί, μετονομάστηκαν σε Εργοστάσια και εντάχθηκαν στην Κεντρική Διεύθυνση του 202 ΚΕΑ που βρισκόταν στο Παλαιό Φάληρο.
- Η ίδρυση της ΕΑΒ απορρόφησε μέρος του προσωπικού καθώς και του φόρτου εργασιών του ΚΕΑ.
- Την περίοδο 1979-1981 έγινε μετεγκατάσταση στο Ελληνικό, των δραστηριοτήτων που λειτουργούσαν στο Παλαιό Φάληρο και στην Ελευσίνα.
- Το έτος 1982 αναδιοργανώθηκε στα πρότυπα τυπικής Μονάδος της ΠΑ, αφού καταργήθηκε το Διοικητικό Συμβούλιο και αντικαταστάθηκε ο Γενικός Διευθυντής από Διοικητή.
- Το 1999 το ΚΕΑ ανέλαβε την κατασκευή των μη επανδρωμένων αεροσκαφών Πήγασος καθώς και τις συνολικές απαιτήσεις των τροποποιήσεων και επισκευών τους.
- Το 2012 ξεκίνησαν οι διαδικασίες μετεγκατάστασης του Εργοστασίου στις εγκαταστάσεις της Αεροπορικής Βάσης της Ελευσίνας.