Σε μάστιγα τείνει να εξελιχθεί για την ασφαλιστική αγορά η κυκλοφορία ανασφάλιστων αυτοκινήτων στους δρόμους, καθώς όλο και περισσότεροι ιδιοκτήτες επιλέγουν παράνομα να μην ασφαλίσουν τα οχήματά τους και στη συνέχεια προχωρούν σε πλαστές εκχωρήσεις. Τι ακριβώς κάνουν;
Αφού τους συμβεί ένα ατύχημα, σπεύδουν σε ένα ασφαλιστικό πρακτορείο για να κάνουν συμβόλαιο και να ασφαλιστούν.
Στο συγκεκριμένο κόλπο συμμετέχουν, όπως είναι προφανές, και ασφαλιστές, οι οποίοι αποδέχονται να δηλωθεί το ατυχές συμβάν σε δεύτερο χρόνο, μετά δηλαδή από τη σύναψη του ασφαλιστηρίου, έτσι ώστε να εμφανίζονται ότι ήταν ήδη ασφαλισμένοι όταν σημειώθηκε το ατύχημα.
Στοιχεία από τις εταιρείες αποκαλύπτουν ότι το ποσοστό ζημιών εμφανίζεται υπερδιπλάσιο κατά τον πρώτο μήνα ασφάλισης ενός αυτοκινήτου, επιβεβαιώνοντας ότι η ασφάλιση επιστρατεύθηκε μεταγενέστερα σε μια προσπάθεια να επιδιωχθεί η αποζημίωση.
Και δεν είναι μόνο αυτό. Οι στημένες ζημίες ή ακόμα και η πλαστογράφηση σημάτων αποτελούν επίσης μια συνήθη πρακτική των επιτηδείων, που εκμεταλλεύονται τη συγκυρία στην προσπάθειά τους να εξαπατήσουν τις εταιρείες.
Το φαινόμενο των στημένων ζημιών προϋποθέτει συνήθως την εμπλοκή αρκετών προσώπων, σε αντίθεση με τα πλαστά σήματα που μπορεί να προωθηθούν από ένα συγκεκριμένο ασφαλιστή, ο οποίος στη συνέχεια τα προωθεί απευθείας είτε σε πελάτες είτε σε άλλους συνεργάτες, χωρίς πολλές φορές ο εντοπισμός του υπαίτιου να είναι εύκολος.