Με προσφορές και εκπτώσεις επιχειρούν τα καταστήματα με είδη παιχνιδιών στη Θεσσαλονίκη να προσελκύσουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών, ενόψει των Χριστουγέννων.
Ωστόσο, η αγορά εξακολουθεί να παραμένει… μουδιασμένη, καθώς εκτιμάται ότι η πτώση της αγοραστικής κίνησης φτάνει το 40% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, όπως αναφέρει δημοσίευμα του «Αγγελιοφόρου».
Κάθε χρόνο τέτοια εποχή τα καταστήματα με είδη παιχνιδιών λειτουργούσαν σαν μαγνήτης για γονείς, παππούδες και γιαγιάδες. Τα πορτοφόλια άνοιγαν και οι σακούλες γέμιζαν με κάθε λογής παιχνίδια για τα μικρά παιδιά. Ωστόσο φέτος το τοπίο έχει αλλάξει άρδην, μια που η όλο και μεγαλύτερη ύφεση στην οποία βυθίζεται η ελληνική οικονομία έχει άμεσο αντίκτυπο στις αγορές των καταναλωτών.
Όπως μάλιστα αναφέρουν έμποροι, ούτε και η καταβολή του δώρου των Χριστουγέννων αναμένεται να αντιστρέψει το κλίμα, μια που το ενδιαφέρον στρέφεται σε όσο το δυνατόν πιο οικονομικές επιλογές.
«Η κίνηση σε σχέση με πέρσι είναι πεσμένη έως και 40%. Περιμένουμε από την Κυριακή και μετά πως θα έχουμε περισσότερο κόσμο, αλλά και πάλι η κίνηση δε θα φτάσει τα περσινά επίπεδα. Αυτή την περίοδο πραγματοποιούμε κάποιες προσφορές, ωστόσο και πάλι τα χρήματα που ξοδεύουν οι καταναλωτές δεν ξεπερνούν τα 30 ευρώ κατά μέσο όρο», αναφέρει υπεύθυνη καταστήματος στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.
Οι ενώσεις καταναλωτών εφιστούν την προσοχή ως προς την επιλογή των παιχνιδιών επισημαίνοντας ότι θα πρέπει να γίνονται με κριτήρια την ασφάλεια, την ηλικία, τις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες κάθε παιδιού.
Ειδικότερα, τα παιχνίδια θα πρέπει να φέρουν τη σήμανση CE, να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της υγιεινής και της ασφάλειας, να μην είναι εύφλεκτα και να μη μεταδίδουν μολύνσεις ή ασθένειες. Επιπλέον, τα μικρά κομμάτια ή οι μπίλιες δεν πρέπει να είναι κάτω από 4,5 εκατοστά, ενώ παιχνίδια με μικρά κομμάτια δεν πρέπει να προσφέρονται σε μικρά παιδιά.