Σε πεδίο αντιπαράθεσης μεταξύ των μελών του δημοτικού συμβουλίου εξελίχθηκε τις τελευταίες ημέρες η ρόδα παρατήρησης, η οποία στήθηκε στην πλατεία Συντάγματος. Γράφει ο Γιώργος Λαμπίρης Φωτογραφίες: Γιάννης Κέμμος Σύμφωνα με πληροφορίες που έχει το newsbeast.gr στη διάθεσή του, οι λόγοι που οδήγησαν σε αδιέξοδο το φιλόδοξο εγχείρημα ήταν αρκετοί. Οι κυριότεροι ήταν μεταξύ άλλων το γεγονός ότι τέθηκε ζήτημα ευστάθειας, καθώς η ρόδα έγερνε προς τη μία πλευρά, ενώ στη συνέχεια τοποθετήθηκαν ξύλινες κατασκευές στη βάση της κατασκευής με σκοπό να ενισχυθεί η ισορροπία της ρόδα. Ταυτόχρονα όπως υποστηρίζουν ορισμένοι εκ των δημοτικών συμβούλων έπρεπε να διενεργηθεί διαγωνισμός για την τοποθέτηση της ρόδας σε πλατεία της Αθήνας, κάτι που δεν πραγματοποιήθηκε. Χαρακτηριστική πάντως είναι η αναφορά του υπεύθυνου προέδρου του Οργανισμού Πολιτισμού του δήμου, Χρήστου Τεντόμα, ο οποίος σημειώνει ότι οι σχετικές πιστοποιήσεις έπρεπε να δοθούν αφού στηθεί η ρόδα στην πλατεία. Σε αυτό το κλίμα έντονη ήταν η αντίδραση μελών του δημοτικού συμβουλίου δεδομένου ότι ενώ όπως υποστηρίζουν θα όφειλε η δημοτική αρχή να έχει συγκαλέσει νωρίτερα συνεδρίαση, ζητώντας την έγκριση της τοποθέτησης στην πλατεία Συντάγματος. Ωστόσο, όπως υποστηρίζουν, κάτι τέτοιο συνέβη εκ των υστέρων και συγκεκριμένα την Πέμπτη 22 Δεκεμβρίου. Όταν δηλαδή είχε ολοκληρωθεί η εγκατάσταση στην κεντρική πλατεία της πρωτεύουσας.
Αποχώρησαν μέλη της συμπολίτευσης από το δημοτικό συμβούλιο
Χαρακτηριστική ήταν η αντίδραση μελών του δημοτικού συμβουλίου με αποτέλεσμα να αποχωρήσουν ακόμα και σύμβουλοι της συμπολίτευσης όπως ο πρώην αντιδήμαρχος, Γιώργος Αποστολόπουλος αλλά και ο Παναγιώτης Μπέης. Ο αρμόδιος για ζητήματα πολιτισμού στο δήμο Αθηναίων, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού και Αθλητισμού, Χρήστος Τεντόμας, σημειώνει μιλώντας στο newsbeast.gr ότι: «Βρισκόμαστε στην τελική ευθεία για να λάβουμε τις απαραίτητες εγκρίσεις, ώστε να λειτουργήσει η ρόδα. Τις σχετικές πιστοποιήσεις παρέχουν ο φορέας ο οποίος πιστοποιεί τη λειτουργία της ρόδας αλλά και η επιτροπή θεαμάτων, οι οποίοι θα παραχωρήσουν τις σχετικές άδειες λειτουργίας».
Έπρεπε να στήσουμε τη ρόδα και μετά να γίνουν έλεγχοι και πιστοποιήσεις
Απαντώντας στο ερώτημα γιατί δεν προηγήθηκαν οι έλεγχοι και κατ’ επέκταση η χορήγηση των απαιτούμενων πιστοποιήσεων πριν από τη ολοκλήρωση της κατασκευής, ο κύριος Τεντόμας λέει ότι: «Η συγκεκριμένη κατασκευή πρέπει να στηθεί και στη συνέχεια να λάβει άδεια από τους δύο φορείς. Αφού στηθεί όμως και οι συγκεκριμένες αρχές διαπιστώσουν ότι πληροί τις αυστηρές προϋποθέσεις ελέγχου». Όπως επισημαίνει ο κύριος Τεντόμας, το δημοτικό έδωσε την έγκρισή του να στηθεί η ρόδα στο συγκεκριμένο σημείο. Τονίζει μάλιστα ότι δεν στοίχισε το δήμο ούτε ένα ευρώ. «Το στήσιμο ανέλαβε η ολλανδική εταιρεία Skyview και τη μεταφορά των τμημάτων η ναυτιλιακή Venus. Στόχος αυτή τη στιγμή είναι να ξεκινήσει δωρεάν η λειτουργία του πριν την Πρωτοχρονιά, και βλέπουμε. Σε ό,τι αφορά στην εκμετάλλευση απαιτείται επιπλέον διαδικασία και η διενέργεια διαγωνισμού αφού λήξει η δωρεάν παροχή υπηρεσιών προς τους πολίτες».
«Δαπανήθηκαν 30.000 ευρώ για τα ξύλινα υποστυλώματα-Ξέραμε ότι είναι μεγάλο έργο, αλλά το ρισκάραμε»
Σε ό,τι αφορά την ξυλεία που έχει τοποθετηθεί για την υποστήριξη της κατασκευής στη βάση της, ο κύριος Τεντόμας διαψεύδει τους ισχυρισμούς ότι πρόκειται για ευτελές υλικό, το οποίο δεν παρέχει κανενός είδους ασφάλεια. «Η συγκεκριμένη ξυλεία έχει στοιχίσει 30.000 ευρώ στην εταιρεία που ανέλαβε τη συναρμολόγηση και τα πάντα υλοποιούνται βάσει προδιαγραφών. Σε διαφορετική περίπτωση δεν θα δοθεί άδεια. Το ξέραμε ότι είναι μεγάλο το έργο και το ρισκάραμε, αλλά είναι σημαντικό για την πόλη και την εικόνα της», σημειώνει.
Καπερνάρος: Μας ζήτησαν να εγκρίνουμε την τοποθέτηση, ενώ είχε ήδη γίνει
Όπως σχολίασε σχετικά στο newsbeast.gr, ο δημοτικός σύμβουλος της ελάσσονος αντιπολίτευσης, Βασίλης Καπερνάρος: «εκφράσαμε όλοι την απορία μας πώς ήταν δυνατόν να μας ζητούν την έγκριση της τοποθέτησης της ρόδας, όταν αυτή είχε ήδη τοποθετηθεί». «Καταρχάς το δημοτικό συμβούλιο πρέπει πρώτα να εγκρίνει, όχι μόνο για λόγους οικονομικούς ή στατικότητας, αλλά και για λόγους αισθητικούς. Η πλατεία Συντάγματος είναι η κεντρική πλατεία της Ελλάδας και ενδέχεται κάποιος να έχει αντίρρηση. Συνεπώς εάν είχε αντίρρηση η πλειοψηφία του δημοτικού συμβουλίου, η ρόδα δεν θα στηνόταν. Σημειώνεται εκτός των άλλων ότι ουδέποτε πραγματοποιήθηκε σχετικός διαγωνισμός, ο οποίος εφόσον είχε διενεργηθεί θα έπρεπε να εγκριθεί επίσης από το δημοτικό συμβούλιο. Να διευκρινίσω συν τοις άλλοις ότι δεν είχαμε την έγκριση των αρμοδίων οργάνων της πάσης ευθύνης για το τι επρόκειτο να συμβεί με το ζήτημα στατικότητας της κατασκευής. Είναι χαρακτηριστικό πάνως ότι έως και αυτή τη στιγμή δεν μας έχουν ενημερώσει εάν έχει πραγματοποιηθεί τεχνικός έλεγχος, από ποιον πραγματοποιήθηκε και τι αποφάνθηκαν τα ελεγκτικά όργανα. Η δική μου παράταξη πρότεινε, αφού ολοκληρωθεί η δωρεάν περίοδος, να αποσυναρμολογηθεί η ρόδα και αφού προηγηθεί σχετικός διαγωνισμό,ς να περάσει από δημοτικό συμβούλιο. Εκ των υστέρων να τοποθετήσουμε εκ νέου τη ρόδα. Σημειώνεται ότι όπως προβλεπόταν αρχικά, για δύο μήνες μετά τη λήξη της δωρεάν περιόδου, θα αναλάμβανε κάποια εταιρεία την εκμετάλλευση του έργου με το ανάλογο αντίτιμο που θα προέκυπτε από το εισιτήριο». Για το ίδιο θέμα ο δημοτικός σύμβουλος της Ανοιχτής Πόλης, Ρήγας Αξελός, εξέφρασε σε συνομιλία που είχαμε μαζί του τις αμφιβολίες του για το σύνολο της υπόθεσης λέγοντας ότι «διαχωρίσαμε τη θέση μας ως παράταξη όχι μόνο σε ό,τι αφορά στο ζήτημα της ασφάλειας, αλλά και για τα ζητήματα λειτουργικότητας και αισθητικής».