Πιλοτικό πρόγραμμα για τη διδασκαλία του Ολοκαυτώματος σε μαθητές δημοτικών σχολείων ξεκίνησε τη Δευτέρα 24 Οκτωβρίου και ολοκληρώνεται την Πέμπτη 27 Οκτωβρίου, από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, την Ισραηλίτικη Κοινότητα Βόλου και τις Εκδόσεις «Καλειδοσκόπιο».
Συγκεκριμένα, όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση, η διδασκαλία του εβραϊκού Ολοκαυτώματος αποτελεί διεθνώς μία καταξιωμένη εκπαιδευτική προσέγγιση εδώ και πολλά χρόνια. Μέσα από τη διδασκαλία του Ολοκαυτώματος, οι μαθητές έρχονται σε επαφή με μία «σκοτεινή» περίοδο της παγκόσμιας ιστορίας και προβληματίζονται για τις αιτίες που οδήγησαν σε αυτήν.
Όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο στο πλαίσιο των δράσεων που πραγματοποιούνται στα σχολεία, με αφορμή τον εορτασμό της 28ης Οκτωβρίου, το Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, σε συνεργασία με την Ισραηλίτικη Κοινότητα Βόλου και τις εκδόσεις «Καλειδοσκόπιο», διοργανώνουν το συγκεκριμένο πιλοτικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τη διδασκαλία του Ολοκαυτώματος σε μαθητές Δ’ και ΣΤ’ δημοτικού.
Σκοπός του προγράμματος είναι η διδακτική προσέγγιση του Ολοκαυτώματος και της αντίστοιχης ιστορικής περιόδου μέσα από διαδραστικές δραστηριότητες, συμβατές με τη νοητική ηλικία και το γνωστικό υπόβαθρο των μαθητών.
Παράλληλα, προβλέπεται να γίνει σύνδεση του συγκεκριμένου εκπαιδευτικού προγράμματος με το προσφυγικό ζήτημα, ώστε να συζητηθούν θέματα που εστιάζουν στην ξενοφοβία και τον κοινωνικό αποκλεισμό.
Η πιλοτική εφαρμογή πραγματοποιείται, αρχικά, σε τέσσερα σχολεία της Μαγνησίας (6ο Δημοτικό Σχολείο Βόλου, 30ό Δημοτικό Σχολείο Βόλου, Δημοτικό Σχολείο Πορταριάς και Δημοτικό Σχολείο Σέσκλου), ενώ σε επόμενη φάση μπορεί να επεκταθεί και σε άλλα σχολεία, εφόσον υπάρξει ενδιαφέρον.
Το συντονισμό του προγράμματος έχει αναλάβει η εκπαιδευτικός Θεοδοσία Ράπτου, ενώ την επιστημονική ευθύνη έχει ο επίκουρος καθηγητής Κώστας Μάγος.
Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο κ. Μάγος δήλωσε πως «είναι πολύ σημαντική, ιδιαίτερα στη σημερινή συγκυρία, η διδασκαλία του Ολοκαυτώματος, καθώς μέσα από αυτό οι μικροί, αλλά και οι μεγαλύτεροι μαθητές, μπορούν να προσεγγίσουν και να στοχαστούν σε βάθος ζητήματα ξενοφοβίας, μισαλλοδοξίας και κοινωνικού αποκλεισμού». Ενώ διευκρίνισε, «ένας τέτοιος στοχασμός μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά να κατανοήσουν τις αξίες της δημοκρατίας, της συνύπαρξης και της αλληλεγγύης, στο πλαίσιο μίας πολυπολιτισμικής κοινωνίας».